Summa sidvisningar

måndag 29 mars 2010

Mitti i HJ kvartsfinaler och inför Semifinaler.

Igår var det dags för HJ klassen att visa upp sig i kvartsfinal. Gjorde först en missberäkning. Hade tänkt p91 var den högsta man fick vara. Dock märkte jag direkt när jag såg Gafvelin spela. Gafvelin och Järfälla var sådär och ingen där kommer in på min imponerar lista. Jag tycker inte ens att tempot på bollen. Då skall man veta att dem flesta spelat i SSL och helt nollade blev dem inte där. Hade förväntat mig mer av laget. Spelare som var nya för mig som imponerade finns bara en enda. Dock skall man tänka på 3 saker: 1. Hässelby hade spelat match dagen innan som var kval för Herrallsvenskan. Det såg man nog på Lindsjöö och Waffa. Täby är säkert duktiga men inte topp direkt. 2. Älvsjö hade Thorsson borta som var uppe i fjällen vad jag fick höra. Har sett många av dem antingen när dem var yngre eller i år i Herr serie. Av dem som jag redan sett tidigare imponerade Fredrik Norrman Älvsjö målvakt som är född 93, Sebbastian Nielsen, Robin Rudberg IBK Handen, Christian Edeborn IBK Handen Simon Jirebeck. Önsketänkande eller Realist vad skall jag välja. Önsketänkande väljer jag att Handen och Täby möts i Semifinal. Jag har nästan sett alla Handens a-lags matcher på hemmaplan i Torvalla. Två har jag inte sett och det är Tullinge för att jag inte brukar se innebandy på vardagskvällar samma gäller FBC Uppsala. Sedan missade jag sista matchen mot Hagunda för att jag var på resa till Finland .Täby har inte mycket annat att ta in. En spelare som kom in i stadslaget räcker inte för att vinna mot Handen. 90:or får spela i år som sista år. TT tar in Beckius och Thorslund. Så att börja analysera hur det skall gå är lite för tidigt. Skulle någon av dessa 2 spelare speciellt Beckius dra på sig en skada som är i flera veckor så är det ett stort avbräck för TT HJ. Så lugn alla ni som vill se vad jag tippar. Sista matchen i SSL kvalet spelas den 5:e april och semifinalerna 18:e april. Men även om TT piskade Tullinge så av det jag såg igår så vinner Handen mot TT med 2-3 målskillnad. Nu är jag ruggigt dålig på namn i TT och Tullinge. Fanns en och annan talang där också men kommer varken ihåg namn eller nummer.

Inga kommentarer: