Summa sidvisningar

lördag 17 april 2010

En hel dag med innebandy/freebandy.

Igår var det inte bara skills som det tävlades i. Det var mitt i och Expressen som hade en vänskapsmatch mot varandra. Expressen som är sponsor till innebandyförbundet och mitt i till Stockholm innebandy. Det spelades på liten bana uppe vid centralen. 3 mot 3 med målvakt och stort mål. I början fick man även testa freebandy klubborna och jag kan bara konstatera att min zorro teknik är alldeles för dålig. Den nya sporten är precis som det låter en friare variant av innebandy. Det är mera fritt. Högklubba verkar t.ex. inte finnas med i regelboken. Sedan var det Stockholm p15 stadslag + TT spelarna Rustas och Näsman som spelade 4 lags turnering. Sedan var det Täbys p96,97 och 98 att visa upp sig. Sist var det skills. 3 spelare från SSL + spelare från Damernas elitserie och ett antal ( kommer inte ihåg om dem var 5,6 eller 7 som hade skicka in filmer. Dem 3 som var från SSL var: Kim Nilsson, Martin Östholm och Peder Bodén. Prickskytte, Speedshooting, teknik och straffshow. Gammal är äldst visade Bodén och vann semifinalen där. Semifinal 2 var damernas elitserien. Där vann Terése Karlsson från Mora. Dem andra 2 var Ann-sofie Sundholm från Balrog och Sara Anteryd. Vem som vann den tredje semifinalen kommer jag inte ihåg namnet. Han hade Warberg tröja på sig men spelar inte i herrlaget vad jag vet. Kommer inte ihåg namnen på dem andra. Okända personer för mig. Det var även en konferens med spelare och tränare från respektive finallag. Innebandymagazinet SVT med mera intervjuade.

Idag är det dags för finalen och även för herr och damfinalerna.

Inga kommentarer: