Summa sidvisningar

fredag 2 april 2010

Får man beställa TT och Linköping vinst.

Hoppas på att TT borta vinner mot Mora idag. Kom igen nu TT. Men då ser jag som så att Linköping måste vinna. Kryssar Mullsjö eller vinner så är det inte stor chans för TT. Vinner TT och Linköping idag kommer Linköping att ha 12 poäng, Mullsjö 7 Poäng TT 6 poäng Mora 4 poäng. Självklart har jag räknat efter fulltid. Linköping kommer då redan att vara klara och TT:s motivation slår förhoppningsvis Linköpings klass medans Kais fortfarande också ser sin lilla chans kvar och kämpar tappert mot "Bönder" som inte lyckas med sin poängkörd till fullpott. Hoppas att Markus är lika het som om man skulle översätta efternamnet. Palo betyder nämligen brand kangas är tyg om man kör en direkt översättning. Finska är språket som har översats från för den som undrar. Hoppas på TT i detta kval. Annars är Balrog ensamma från Södra Stockholm och det är inget som jag vill. Tänk er under en tid dominerade den Södra delen med Hagsätra ,Högdalen, Fornudden, min hemkommun Haninge. Idag är risken att Balrog lämnas ensamt. Jag börjar nästan få tårar i ögonen när jag tänker på detta. Kommer aldrig aldrig att glömma tiderna när Haninge var som bäst. Däremot hoppas jag ärligt talat inte mycket på Hammarby. Hellre små lag än dessa pampar som sitter och gör så att serien blir lika dan år in och år ut. Jag tycker att det är tråkigt att se när 2-3 lag sopar banan av dem andra.

Handen på hjärtat jag hoppas att BP och Mjälby klarar sig bättre än IFK GBG,Helsingborg och allt vad dem där lagen heter i Fotbollen. Dock kan jag här med säga att skulle jag inte ha bott i Haninge hade jag hejat på AIK innebandy. För i alla andra sporter hoppas jag på att AIK går långt.

Är det något jag kan trösta mig med om AIK innebandy vinner SM-guld så är det att Fischerström spelar där. AIK-Warberg i final jag hoppas på Fisacherström och inte på AIK eller Warberg.

Inga kommentarer: