Summa sidvisningar

torsdag 1 april 2010

Festen i Solnahallen fortsätter.

En annorlunda fest kommer det vara imorgon. Innebandy festen. Den som pågår en längre tid. Det var en fest som är kortare som bara pågår 1 dag om året i Solnahallen. Kurdernas Newroz och persiska Nouruz. Har en släkting som har till uppgift att filma kurdiska bröllop men även denna händelse. Jag har dock aldrig varit på Newroz för att min pappa inte orkat gå för det första och vissa gånger har han dessutom jobbat natt. Jag hoppas på att Täby kommer med ett taggat lag och spelar rätt och lätt. Rasmus Sundstedt eller någon av dem andra backarna måste markera Nillson x2 hårt. Kim är etta i poängligan på 16 och KJ delar med Kimmo på 14 poäng.

Även allsvenska kvalet fortsätter och där satsar jag på att Örebro,Sandåkern och Växjö vinner. Örebro är ett ruggigt lag. Inget lag som man spelar bort bara sådär. Laget har en bra mix av äldre och yngre spelare. Talanger som kan blomma ut och dessutom rutinerade spelare. Laget är samspelt. Växjö får hållas som favoriter mot Alba. Kjellsson finns kvar och laget borde kunna vinna detta kval och ta revansch på sig själva. Hässelby-Sandåkern är den match duellen som jag tycker skall bli mest spännande att se vilket lag som kommer att spela i Allsvenskan. Sandåkern gjorde en bra säsong i norrettan. Må bästa lag av dessa 2 vinna. Tippar inte matchen.

Innebandyn utvecklas och mer publik kommer in i hallarna hoppas jag. Folk vill ha plats och inte trängas där kommer tyvärr vissa lag inte få spela i sina kommuner. Med all rätt tycker jag sedan tycker självklart andra som gillar dem lagen annat. I små hallar blir det varmt när mycket folk skall få plats på liten yta. Innebandyhallarna skall vara publikvänliga och inte bastuvänliga. Vilka/Vilket lag som jag syftar på får ni gissa själva. Finns 2 hallar som jag kan säga här direkt. Ledtrådar. Den ena är en bra bit söder om stan och den andra har en reserv men den reserven har tvålhalt golv. Ni får gissa jag ger inga namn.

Inga kommentarer: