Summa sidvisningar

lördag 10 april 2010

Högdalshallen får underkänt.

Fanns inte mycket sittplatser och kom man försenad så gick man in och täckte för övriga publiken eller så var man precis vid ingången och täckte dem som ville in och var precis vid speakern. Jag sade till en i sekretariatet som också hade hand om kiosken. Okej nu använde jag fel ord. Jag sade att planen var för liten varför valde ni inte Västertorp istället. Svaret var jag fick var att detta var en full stor plan det kanske bara inte känns som så när man sitter så nära planen. Jag kom till Högdalshallen när drygt 1 minut hade spelats av matchen VIK-TT. Förövrigt enda matchen jag såg. Jag fick i början stå i väg för dem som skulle in och ut genom den mittersta dörren. Jag borde ha valt meningen "denna hall är inte direkt publikvänlig". Men okej P94 slutspel kanske inte lockar mycket publik även om svenska mästarna spelar... Imorgon Hässelby blir nog bättre för dem. Då är det kvartsfinaler eller??? Hässelbyhallen där behöver man inte i alla fall springa igenom publiken. Där finns läktare så det står härliga till tack och lov. Dock har jag annat planerat redan tyvärr. Tur att Högdalen innebandy herrar spelade i Eriksdalshallen under sin elittid. Vart spelade damerna??? Någon som kommer ihåg???

Om vi skall ta något positivt idag

Slutspel börjar 21:00 för länskampen/ distriktskampen ( SDF-SM) P17. Där är Stockholm helt klart favoriter. Positivt.

El classico är också något som är roligt och positivt.

Dagens jag vill beställa: Caperio Täby vinst mot AIK. Det skulle vara något som jag verkligen unnar mig att se på TV Täby-Storvreta i Final. Rickie Hyvärinen mot Kohonen. Det är vad jag kallar innebandy. Tänk om Forsman får avsluta med SM-Guld.

Kan tänka mig att många Upplänningar sitter och laddar inför 17:e april. Storvreta har möjlighet till sitt första SM-Guld. Laget är stort till antal spelarlicenser, Storvreta cupen är en ruggigt stor cup och dem har stora kända spelare. Kohonen Öhman, Holtz och en talang i Stenberg.
AIK-Täby hoppas på att Täby vinner idag och blir klara för Final i globen den 17:e.

Inga kommentarer: