Summa sidvisningar

söndag 4 april 2010

Ihopslagningar till högre serier är inte rätt!!!

Jag tycker det är patetiskt det som händer nu inom dam innebandyn.Patetiskt är förresten bara förnamnet. Jag tycker inte om att lag skall få hoppa upp till en serie bara för att laget heter något som också är stort i andra sporter. Tänk er det kämpar 3 lag till elitserie innebandyn i damer. 2 av dem kommer med men inte den tredje. Balrog går i Konkurs. Jag tycker att det tredje laget skall få ta den platsen. Jag skiter i vad laget heter. Djurgården spelade i division 2. Laget kom 6:a av 10 lag. Hur många i Djurgårdens lag platsar i Balrogs elitlag??? Jag säger det rakt ut. Jag hoppas att Wendelstig, Lindström och Dahlerus väljer andra lag än Djurgården. Dahlerus skulle till och med säga hejdå till innebandyn nu. Det skulle inte spelat någon roll om det var IFK Göteborg,AIK, Hammarby, Djurgården, Helsingborgs IF eller något liknande. Samma borde gälla för alla. Inget lag skall kunna köpa sig upp till en plats den skall man spela om. 3:e laget i kvalet har ändå tagits sig upp till sitt kval och blir det en lucka är dem mycket mer värda en vad ett division 2 lag är platsen.

Ett annat lag som finns med i Damernas och Herrarnas högsta division är Falun. Där tänker jag mer på Falun herr. Tänk att Falun och AIK liknar varandra. Falun damsuger nu ut Västerås. Carlström och Enström är där nu. Jack Kvist är inte från Västerås men från Västmanland. AIK damsög en hel del av Fornudden. Björkén, Gunnarzon, Peter Fischerström, Stefan Norling, Lorendahl och Conny Vesterlund med mera. Finns en hel del som spelat både i AIK och Udden. AIK gick aldrig ihop med Fornudden och hittills har Falun inte heller gått ihop med Västerås. Tycker att det är perfekt att dessa 2 lag nu mera möts i kvartsfinalerna. AIK är vassare med dem som jag har berömt många gånger men det är det värt. Nilsson x2.

"Nisse" Johansson Falun,Kranberg AIK och Egebrant AIK. Värst från vänster till höger.

Imorgon kommer jag att skriva om MVP i varje lag av semifinallagen.

Inga kommentarer: