Summa sidvisningar

tisdag 13 april 2010

Nu skall jag se hela finalen.

Handen på hjärtat jag har stängt av tv många gånger när jag har sett att Warberg eller AIK varit på väg att vinna så har jag stängt av TV. Har inte helt enkelt den känslan att vilja se något av dem 2 lagen lyfta bucklan upp i skyarna. Inget illa om lagen men så är det när man inte har skakat hand med en endaste Warberg spelare och inte haft AIK som favorit. I år kan jag pusta ut. Hela finalen skall ses. Vilket lag hoppas jag på denna gång? Det är en klurig fråga. Täby-Storvreta är något som jag väntat på sedan finalerna har börjat spelas med bara 1 match i Globen. Förra året när man var i centralen för att möta upp andra som man kände fick man se det blå tåget. Inne i Stockholm central kommer det inte låta på samma sett. Inte heller i SJ tåget. Ett lugnare Centralen är att vänta i år. Även om nu Storvreta vinner. Frågan är inte om till och med Storvreta klacken väljer buss istället till Globen. Storvreta har ett eget bra spel och kommer nog att vara det lag som vill ha tempo i matchen. Täby är mera som en trisslott. Skrapar sakta men säkert och plötsligt kommer vinsten. "Plötsligt händer det" Idag var det en hel del spelare som var på topp. I AIK får Fischerström matchens lirare för AIK. Gjorde bra passningar och försökte skapa något framför mål men det var en Ramsin som var bra på att styra bort och ibland fick inte Djurling och Kim Nilsson tag i bollen. I Täby precis som den som har givit betygen. Sundbom vaknade verkligen. 4 mål och på slutet snurrade han lite med AIK försvaret. Sundbom är inte bara innebandyspelare i sina bästa stunder han kan verkligen bjuda publiken på några sköna snurrar. Final poesi ala Sundbom. Kan det inte vara Lördag idag. Jag längtar mer än aldrig förr.

Inga kommentarer: