Summa sidvisningar

torsdag 26 augusti 2010

TT:s nya hall.

Ny hall skall byggas och därför får man dispens från innebandyförbundet i Strandhallen. Visst är den säkert superrolig spela i för TT. Dock börjar innebandyn växa och att spela i en hall där publiken måste trängas och som i huvudtaget är ganska liten är som att stoppa tillväxten. Innebandyn är ännu ingen kassako som varken spelarna eller lagen skulle kunna leva på enbart. Man har extrem beroende av sponsorer. Innebandyns siffror växer och publiken kommer att komma mer och mer och då är det inte meningen att man skall behöva komma 1 timma innan minst för att få plats. Jag vill ha utrymme och kunna gå som jag vill och inte behöva trängas mellan en smal gång som nästan är smalare än Gamla stans gränder.

Hall frågan verkar ha varit vart den skall vara för att vara mest ekonomisk inte om dem har pengar för att bygga upp den. Nyboda nej då tar den skolgårdens plats. i anslutning till simhallen vid Tyresövallen ( Fotbollsplanen som bytte namn när Tyresö FF:s damer gick upp till damallsvenskan. tidigare Bollmoravallen). Spännande att se vart den har placerats när den är klar.

Men men man får vara glad att det äntligen skall hända. En ny hall byggs i Tyresö. Alla matcher kommer att spelas i Strandhallen. Dock kommer Handen matchen spelas på en Söndag. Jag uppfattade fel jag uppfattade som att undantaget också gällde en annan hall. Ber om Ursäkt och redigerar.

När Fotbollen i Tyresö har haft tillgången att bygga ut Fotbollsplanen och ändra hela publikatmosfären så borde nu Innebandyn få sin tur i Tyresö.

Har jag fel och du läser detta. Skriv en kommentar och våga stå emot. Våga säga din åsikt.

3 kommentarer:

Leif sa...

Jo derbyt mot Handen kommer att spelas i Strandhallen i den sista omgången av serien.

Dajjan sa...

Stör mig lite på att kommunen inte tvekade en sekund på att bygga om Bollmoravallen när Tyresö's damer gick upp i fotbollen. Okej, det är en större sport men det är ju endast fotboll och amerikansk fotboll som for utnyttja den nya planen. Hade man satsat på en riktigt bra hall hade vi underlättat för fler sport så som, innebandy, handboll, basket, fotboll (innomhus bla ST cupen) tillomed friidrot skulle man kunna få in. Istället bygger man en fotbollsplan :(

Mister Micke 1988 sa...

Jo Leif du har rätt. Jag uppfattade en artikel fel

Dajjan förstår dig. För innebandyn stör jag mig men annars är jag helt neutral. Kommer nog att sitta på platsbänkarna och känna att det är skönare än dem bänkarna som var innan.