Summa sidvisningar

måndag 30 augusti 2010

Uppsala-lottning, Hagunda och Uppsala FBC

Det som hänt i en av innebandyns turnering borde inte få hända. Det skall vara Sudden Death eller något liknande. Jag tycker mer synd om Tapanilan Erä än vad jag gläds av att Storvreta gick vidare till europacupen. Tycker det är det största felet man kan göra att lotta vilket lag som skall vidare.

Det är inte första april men håll med om att det låter som ett aprilskämt. Storvreta är kvalificerad för Europacupen i Lettland i oktober efter lottdragning!
- Det känns inte alls sportsligt, det är inte så man vill gå vidare, säger Storvretas Mika Kohonen till Innebandymagazinet.se.

Håller med fullständigt Kohonen man skall vinna en match genom att göra mål inte genom lottning. Detta är inte en bra lösning enligt mig. Är det lottning och singla slant som skall vara förebilden? Jag hoppas verkligen inte på det.

Nu till dem Allsvenska lagen Hagunda och Uppsala FBC. Att dessa 2 har unga trupper är inget jag förvånar över. Uppsala är trots allt studentstaden. Många som har gått ut gymnasiet kommer dit för att plugga vidare och många av dem som redan bor i Uppsala stannar kvar när dem skall plugga vidare. Den gamla studentstaden håller sin klass fortfarande. Så är det bara. Uppsala FBC får ses som det bättre laget av dem 2 men visst allt är möjligt när bollen är rund.

Inga kommentarer: