Summa sidvisningar

torsdag 9 september 2010

10 dagar kvar!!!

Idag kommer det inte komma någon innebandy. Så ni som förväntar er det tyvärr Sverige har något annat att vänta. Denna finns händer bara 4 gånger per år. Jag går inte på godistricket eller socialdemokraternas rostaktik. Jag är en tyckare tänkare kritiker en som analyserar. Många har nog redan förtidsrösta. Nej jag kryssar inte för att jag eller någon i familjen känner personen. Min första fråga som jag ställer alla är. Vilka är dina 3 hjärtefrågor. Dem bra politiker kan dessutom utveckla sina svar. Den som bara kör med ros eller godis. Jag svär på heter och samvete jag kryssar aldrig aldrig på dem. Debatterna är spännande. Tyvärr alla vänsterblock personer jag ser tyvärr idag Alliansen som vinnare. Mona Toblerone Sahlin ( Toblerone skandalen där hon hade gått till Seven Eleven för att köpa Toblerone med Partiets kontokort. Skattebetalarnas pengar. Visst hon betalade tillbaka men i huvudtaget betala med pengar som folket har skattat med. Bara den tanken gör mig vansinnig) verkar inte kunna samarbeta med Lars kommunisten Ohly. ( Ohly verkar anklagas för kommunist) Men som sagt 10 dagar kvar. Dem har förtidsröstat tyvärr tror jag att dem har missat en hel del snack. Visst tänker man att det bara är just det snack och att jag kan ändå inte påverka.... Snälla rara er rösta blankt eller något annat parti som Pirat eller liknande om ni inte vill rösta på dem 7 större.

SD vad skall man göra när dem kommer in? Värvar in även utlänningar men akta er för om det blir för många röster ser jag ingen LAS det kommer att bli spark spark och åter spark oavsett när man kom till partiet. Lockbete har vi alla sett din röst är värd men ibland bara det lilla lilla fingret medan politikerna bestämmer. Tro nu inte att jag är höger som inte kan smeknamn mot Alliansen jag kan ta fram dem: Fredrik Jag anställde en barnflicka utan lön Reinfeldt ( Det kom fram att och hans fru Filippa som anställde barnflickan för att sköta om deras barn. Barnflickan fick bara mat och dryck och sköta om barn...) eller Mats jag står på finansinspektionens sida Odell ( Mats Odell har stått på Finansinspektionens sida när det gäller Carnegie och HQ) och kanske den som jag retade mig mest på i förra valet. Maud Hon som vill att ungdomar skall jobbar för mindre lön Olofsson... Inför förra valet skulle jobb för ungdomar skapas men det skulle också ha ett pris. Ungdomarna skulle ha lägre lön för att dem var just ungdomar.

Kommer aldrig glömma citatet som jag har hört från en bolagsstämma. "Småsparare ni får ge förslag och ställa frågor men till slut är det vi som är i högre poster som bestämmer"

Politiken är förhoppningsvis inte så en röst är en röst och ingen har 2 3 eller 4 eller fler röster än någon annan hoppas jag.

Gör din röst hörd. Visa vad du tycker det är din rättighet att få rösta. Det är en skyldighet mot dig själv att inte bara hålla allt för dig själv utan också visa dig utåt. Men det bästa av allt du har en rättighet att få rösta om du är över 18. Rättigheten att få visa vad du tycker mot staten och dem där som sitter där uppe och styr detta land.

Avslutningsvis. Kolla på programmet val 2010: Elfte Timmen. Andra skönaste politik programmet som jag sett inom dem 10 senaste åren. Etta är programmet som har hållit på i många många år har ni missat det så har ni missat rolig politik. Parlamentet heter programmet helt klart ett program som jag rekommenderar till 100%. Då menar jag program som handlar om politiker och inte program där politikerna medverkar!!!

Hoppas verkligen att jag fått mitt budskap till alla läsare nu!!!

Inga kommentarer: