Summa sidvisningar

lördag 18 september 2010

Del 1 av Stockholmskampen-Grattis AIK

AIK,Gnaget och alla dem namn som finns med inom laget. Ja kära barn har flera namn. Black Army Firman Boys allt vad dem nu heter. 4-6 och jag som tippade 4-7 Nära skjuter ingen hare. Jag har svårt att få bullseye eller försvenskat femetta. Blir alltid en liten dipp felbedömning feltippning (eller vad ni kalla det för) hit eller dit. 2+1 från Fischerström nöjd eller inte hoppas jag att han bloggar om direkt om imorgon. Poängen kommer inte in på drömfemman då dem inte räknar med första matchen. Men snälla Fischer fortsätt att visa att gammal är äldst och man lever som man lär. Lärare lär ut och det är dem som skall göra så att så att eleverna får minst godkänt. Men självklart skall inte en lärare ge godkänt om eleven inte nått målen och läraren skall inte heller banka sig i bröstet och vara 100% nöjd. Precis som en spelare skall inte vara nöjd med sig själv om han inte har lärt ut matchen att bli godkänd. Spelarna är lärarna matchen är eleverna. Publik avgör och därför är dem rektorn. Min gissning är att spelarmarknaden har individuella löner efter prestation. Kim Nilsson gjorde 1 mål. Bra Kim Grattis. Även Stanley gjorde mål. Bra AIK:s framtidshopp tänder ljuset över Solna Stad och resten av AIK hjärtan. AIK har nästan Falun. Spännande att den dag när AIK spelar sin tredje match i serien vilket är mot Warberg.... Ja då spelar Warberg sin första. Förstår inte riktigt det systemet/ Logiken men det finns säkert någon.

Nu väntar jag på Täby-Storvreta

En match som inte bara gäller Stockholm rika förort mot Uppsalas innebandy ort utan också biljetter. Tack Mattias Holmgren som bloggar från UNT innebandyblogg och tack Sirius IBK som gör min dag och mitt liv ännu mer spännande. Nu har ni trigga mig ännu mer att sitta här och kolla på internet live uppdatering matchen mellan Täby-Storvreta. Nu blir det ett avbrott från datorn innan matchen börjar.

Inga kommentarer: