Summa sidvisningar

onsdag 22 september 2010

Granlo-Hässelby och SSL

Granlo som har tappat mot Hässelby som fick sin plats. Gratis chans för Hässelby. Granlos poängkung är kvar (Patrik Svensson). Hässelby truppen ännu inte presenterad på hemsidan??? Enligt innebandymagazinets silly season så är det så att Hässelby har tappat en spelare men inte fått in något och inga rykten in eller ut heller. Klarar verkligen Hässelby hålla sig kvar i detta tuffa läge? Jag är tveksam till att dem skall lyckas. Trupperna har blivit bättre. Lagen har vässat sina positioner och Allsvenskan kommer att bli en hård serie. Detta blir nog en bra början för Granlo. Granlo på hemmaplan i Sundsvall kommer att bli en smakstart för laget. Nya tränaren får en tuff uppgift.
Mitt tips: Granlo-Hässelby 6-2

Sirius-Helsingborg

Läste juste UNT igår. Billy Nilsson verkar ha varit stekhet på träningsmatcherna. Mannen som varit i kontakt med Storvreta inför förra säsongen... Men då Gävle kände chansen att gå upp och Billy själv tyckte att han inte var riktigt klar för att gå så stannade han. Nu är det Sirius som gäller för honom. Att Uppsala var en student stad är rätt men Billy skall arbeta och inte studera enligt vad jag läste igår ( Länk finns inte då det var tidningen i bibliotek. Datum kollade jag inte)... Helsingborg kommer helt klart men en tung trupp. Manner Helgesson,Kivilehto,Nordgren och Gullstrand med mera. Superligan blir tuffare och tuffare.... Idag är det match. Spännande att se vilket lag som går vinnande ur striden. Övriga matcher idag är. Mitt tips: Sirius-Helsingborg 7-6.

Dalen-Balrog:
Oj vilka nyheter det kommer nu till innebandymagazinet. Känns som det kommer att bli mindre publik nu. Konkurrensen med Umeå City i SSL bl.a. har stört Dalen rejält. På 2 år har man tappat 38% av publiken. Detta enligt:

http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=39304
Till våren får man dock en ny arena. Till våren kommer nytt men det kommer kanske att blöda och vara svart i tunneln innan den blir klar. Hoppas inte på det. Skulle vara synd om dem inte klarar sig. Hoppas att Butiken hjälper för deras skull. Balrog med Karlsson som drivmedel har en lång resa idag. Kan det hjälpa Balrog om trycket inte är högt i publiken? Botkyrkalaget har ju ingen bra publiksnitt heller. Snarare tvärt om ännu sämre än Dalens.
Mitt tips: Dalen-Balrog 5-6

Mullsjö-Linköping. Kan bli en trevlig match i lilla Mullsjö. Linköping en nykomling som inte kommer att vika ner sig. Detta kommer att vara en viktig första match för båda lagen. Dem kommer att kämpa och slita för varje poäng. Denna match kommer om jag får rätt inte att ha många mål i sig. Det kommer att svänga på mittplan hit och dit. Målskyttar: Mullsjö: Ferraresi och Elf om dem spelar. Linköping Peter Nordström om han spelar... Annars vet jag ej. Må bästa lag vinna.
Mitt tips: 2-1

Mora-Umeå City

Bottenstriden båda kommer att åka ur enligt mig. Gunnar Domeij i målet kommer att hjälpa City i denna match och plocka bollar från dem unga Mora spelarna. Umeå City får en riktig bra dag på innebandyplanen. Att få en bättre start än Umeå City är nog svårt att få. Mora har inte fått förbereda sig länge. Nu är det SSL som gäller och Mora nej det räcker inte med talangen som ni har. Ett tröstmål kanske...
mitt tips: Mora-Umeå City 1-6

Inga kommentarer: