Summa sidvisningar

tisdag 21 september 2010

Hagunda-Handen biljett skänkes

Ni som vill tävla om Biljetter gå in på
http://www.unt.se/blogg/blogg.aspx?blogg=1006535&bloggentry=1048918 och läs vad som skall göras. Biljetten skänker jag till den som först skriver en kommentar här på bloggen. Först till kvarn... Önskar alla lycka till. Jag själv nej jag kan inte komma då jag har massa annat på schemat måla och äta grillat kött....


Hagunda-Handen möttes i Kallsta. Hagunda vann till slut matchen efter sudden. Detta bäddar för en bra match i Uppsala. Hoppas att Doppsko kan skriver en bra efter analys på sin blogg. Uppsala och Allianshallen kan ge en fördel för Hagunda. Inget lag skall underskattas.

Hagunda är hungriga som vargar att vinna mot Handen. Matchen blir säkert en bra match som kommer att avgöras på slutet. Handen kommer att ha bollen Hagunda kommer att krympa ytor och kontra. Såg Handens match mot Pori och utifrån vad jag har hört så spelar Hagunda också med att backa hem för att sedan slå till när man väl får bollen. Handen vill ha mycket boll. Hoppas att Schantz är med i spelet. Lindelöf jag beklagar det som har hänt. Livet är hårt hoppas att du har det bra annars och att inget annat kommer emellan åt. Hoppas att målvakterna är med och att det inte blir som mot Pori där Handen hade både 1:a och 2:a målvakten sjuka. Så var det med den matchen. Nu har Handen inte råd att ha spelare som är sjuka eller skadade. Handens marginaler är små. Pata och Schantz måste vara hungriga och ha en toppen dag. Samma gäller alla andra också tillsammans är man starka och tillsammans skall man kämpa för innebandy är en lag sport ingen individsport. Lagets 2 äldsta utan tvekan är Linder och Adamsson (om inte Handen har värvat något helt plötsligt) måste visa vägen för dem yngre. Små små marginaler är det inom sport och alla misstag som man missar kostar dyra minus mål. ( Mål som där siffran blir större för motståndaren och motståndaren vinner på). Det är dem som har varit med längre som skall ge råd och trigga dem nya som vill komma uppåt.

På Söndag är det dags. Må bästa lag vinna. Åhrberg från Sirius och Adolfsson från Alba är dem ända jag känner till i hela Hagundas trupp. Har inget annat att säga om laget. Hagunda blir något nytt för mig som jag inte sett. (Såg inte dem i Kallsta) och inte heller när Handen-Hagunda spelades förra säsongen.

Inga kommentarer: