Summa sidvisningar

tisdag 7 september 2010

Hide -a-lite Mullsjö- Vinst på förbundets och Västerås slarv

Elf straff är den som tog upp laget direkt in till innebandyns finrum i Sverige SSL. Dem värvningarna som Mullsjö har gjort med egna medel är: Ferraresi och Gerber + en målvakt från Husqvarna. Bohlin från Västerås kom nog bara till laget för att Västerås gick i konkurs. Mullsjö och Västerås har inte vad jag kan se haft någon värvning mellan lagen som Västerås och Falun haft. Bohlin tippar jag på kom bara för att Västerås ledning/ styrelse gjorde storförluster, felinvesteringar eller vad ni nu vill kalla det. Van Keppel, Edberg och Tomth kom för mig inte för att Mullsjö hade värvat dem från Mora. Nej jag kallar det en STOR miss från förbundet. Mora borde ha tagit platsen från Västerås långt innan det hände. Knappast att Västerås hade + på kontot och sedan helt plötsligt så mycket minus på bara några månader (1 290 557) källa: http://innebandymagazinet.se/ibm/lag.asp?lid=34&aid=39143&sida=5 . Det måste ha varit känt för Västerås ledning redan innan första inbetalnings deadline att dem hade minus. Hide A-lite Mulsjö är det enda laget enligt mig som vunnit på karusellen.

Analys: Mullsjö från Östergötland som kallar sig för bönderna och körde med ett gammalt uttryck " bondeupproret" är en liten landsort. Innebandylaget var som en liten talangskola för Jönköping men Jönköping fick också dålig ekonomi och då växte Mullsjös kraft och möjlighet att jobba sig upp mot Svenska Super Ligan som är innebandyns finrum och laget har tagit den chansen. Tappat Hadelund till Warberg IC och rykten säger att Tony Eriksson från Warberg skall till Mullsjö. Mullsjö har värvat 2 spelare med egen kraft ( Ferraresi och Gerber). Resten kom i och med att förbundet förlängt Västerås chans att få betala.

Det finns flera clowner i denna cirkus 1. Förbundet verkar inte ha haft någon koll på hur mycket minus Västerås haft i kontot. 2. Västerås har fått det som inom politiken kan kallas en morot ( Västerås fick förlängd tid att betala in serieavgiften). 3. Förbundet borde tagit fram piskan istället. Direkt efter första deadline tagit kontakt med Västerås och bett en redovisning från Västerås där eget kapital och skulder skulle finnas och det skulle lämnas in direkt ( Skulle bara behövts kontosammanställning i princip. 4. Om nu förbundet har gjort nummer 3 så är det skumt om Västerås skulle ha redovisat + resultat men jag gissar på att nummer 3 inte ens har funnits används i huvudtaget. 5. Västerås styrelse gömde information för spelarna och det gjorde man nästan för bra.

6. Mullsjö AIS är enbart med detta efter misstag och jag skyller inget på den förening/klubben. Dem hamnar bara med här för att dem värvat 3 från Mora och 1 från Västerås men har inte värvat tidigare direkt från något av dem lagen ( Kom då ihåg att Holtz inte var direkt från KAIS. Holtz värvades från KAIS till Jönköping innan)
7. Ta lärdom av detta förbundet pressa hårdare. Använd piskan istället för att låta det bli förseningar.
8. Det kommer alltid spekulationer och information läcker ut snabbt oavsett om det är fotboll innebandy,handboll, aktiebolag inom börsen eller annat liknande. Ryktesspridningar har visat sig vara sanna i Västerås fall och inga falska rykten. Is i magen skall man alltid ha och vänta på vad som händer " den som väntar på något gott väntar alltid på något" (Inget jag går efter. För mig är det ett ordspråk som ibland är ett skämt).

9. En eloge till innebandymagazinet som gick in och lyckades få information från Västerås tillslut. Fortsätt innebandymagazinet ni gör det som är rätt. Granska allt. Inget skall kunna gömmas i evigheter till slut måste innebandy intresserade också kunna få information ( Även dem små som är publik med mera skall få information vad som händer och inte bara dem stora jättarna som styr där uppe på toppen)

10. Etta Etta Etta är det som gäller. Den som först får informationen vinner och hinner dra sig ur eller öka mer andelar. Den som väntar med att för länge hinner oftast inte dra ifrån innan nedgången kommer. Turn around kan hända men det är bättre att vara på den säkra sidan och för att gå in senare om en Turn around skulle ske....

Nu är allt skrivet om detta. Hoppas att många kommer att läsa hela detta. Min uppgift som bloggare är att granska blod svett och tårar skall komma. Bloggande för mig är inte att det skall skrattas åt något och bara gå vidare. Jag är hård tuff och granskar det mesta. Jag kämpar för att dem små skall få en bild av hur dem stora jättarna sköter sig och jag kritiserar hellre än att lämna allt öppet så att dem stora får göra som dem vill. Att styra ett företag/klubb/förening där det finns intressenter. Jag kan lova att jag betalar inträde jag hoppar inte över kassan för att smita. Jag går inte och frågar spelare om jag får vara med på någons gästlista och gå in gratis. MEN DET JAG GÖR ÄR ATT JAG GÅR INTE OCH ÄR PUBLIK ÅT ETT LAG SOM HÅLLER PÅ ATT GRÄVA SIN EGEN GRAV STÖRRE OCH STÖRRE. JAG HÅLLER PÅ MED JAG ÄR PUBLIK FÖR ATT DET ÄR ROLIGT ATT KOLLA PÅ INNEBANDY OCH INTE FÖR ATT GE BIDRAG TILL DEM SOM INTE KAN FÖRVALTA OCH GÖR INVESTERINGAR SOM BLIR STORA MINUS RESULTAT!!! TA RYGG PÅ VINNARNA OCH INTE FÖRLORARNA ÄR REGEL NUMMER ETT FÖR MIG!!!!

Inga kommentarer: