Summa sidvisningar

lördag 4 september 2010

IBK Dalen och Kallsta open

Skrev att jag inte skulle hinna idag. Men så blev det inte jag hinner då jag vaknade tidigt. Kan börja med att mina geografikunskaper om Sveriges län avslöjades igår. IBK Dalen från Västerbotten skall det vara och inget annat. Tänkte först att det är Norrbotten. Österbotten är i Finland det visste jag redan tänkte att Umeå är ganska mycket norr och om man kollar på dagens Sverige så är Umeå Nordöst. Men hoppas att Umeå Ingrid och dem andra från staden förlåter mig. IBK Dalen har som känt gått från idrottsförening till aktiebolag. Annars är det som förut. Ketil kommer självklart att vara viktig för laget. Så även Alexander den yngre av Bodén bröderna. Dalen kommer nog tyvärr inte att komma ända upp till slutspelet nu är det dags för nya lag att visa upp sig i kvartsfinalerna.

Över till Kallstá open.

Grupp 1: Som jag tänkte så är det Uppsala som är etta. Men Älvsjö verkar ha haft en bra motståndare i Hagfors. Hagfors som helt klart utan en minsta tvekan har det yngsta laget i cupen. Vad sägs om att ha en trupp där 11 stycken av 19 är 18 åringar eller yngre ( mer än hälften). Framtiden finns helt klart. Om nu Älvsjö-Uppsala går till final så har det visats att Hagfors har en bra framtid.

Grupp 2: Hemmafavoriterna i gruppen Karlstad hade det roligt. Runsten kommer in och är trötta efter buss resa och Karlstad vinner med 9-3. Uppsala laget Hagunda åker dock på en smäll. Nykvarn vinner med 5-1. Nykvarn kan bli en överraskning

Grupp 3: Gruppen som jag följer mest. Odelberg visar sig ha en del kvar. När skall den yngre Norling gå till ett SSL lag. Han och Kim Johansson får nu helt klart bära ansvaret. Norling x3 finns men ovanligt som det är för mig med efternamnet Norling så har vad jag fått veta inte den yngsta något blodsband med dem 2 äldre. Martin den yngste kommer att servera dem andra i Odelberg. Även andra Stockholms förortslaget Handen vann till slut mot Alba från Sandviken. Hur var "Håret" Pettersson när Alba för första och sista gången tog ledningen. 0-1 målet är nog en variation som vi kommer att se motsatsen fler gånger än just den kombination eller har Pata fått en ny klubba?

Grupp 4: Hel klart det man tänkte också Skoghall gjorde vad dem skulle göra mot Nor. Det märks att KAIS Mora har tappat.

1 kommentar:

Ingrid i Umeå sa...

du är förlåten:) och Umeå ligger inte i Norrbotten.
Tack för kommentaren på mig blogg.