Summa sidvisningar

fredag 3 september 2010

Kallstá Open.

Kallstá Open skall jag nu tippa. Måste tippa någon cup denna säsong.

Då är det dags. Först skall jag dra igång med att visa grupperna i den ordningen jag tror att det kommer att bli efter alla gruppspels matcher.

Grupp 1: 1. FBC Uppsala
2. Älvsjö AIK
3. Hagfors IBS
4. FBC Lerum

Grupp 2: 1. Karlstad IBF
2. Hagunda IF
3. Nykvarns IF
4. IBK Runsten

Grupp 3: 1. Tunet IBK
2. IBK Handen
3. Odelberg
4. IBK Alba

Grupp 4: 1. Skoghall IBK
2. KAIS Mora
3. GS 86 AIF
4. Nor 92

Kommentar till ordningen efter gruppspelet:

Grupp 1: Uppsala och Älvsjö är klara favoriter i gruppen.

Grupp 2: Karlstad och Hagunda får ses som favoriter när dem spelar i Allsvenskan.

Grupp 3: Sverige har bättre serie än vad Norge har egentligen men man får nog se upp för Tunet som är Norges bidrag till Europacupen. Ole Mossin Olesen är en ung spelare man får se upp med ( Har spelat SSL med Umeå City, Rognlien som spelade i Järfälla, Aas, Wendelstig och bröderna Ringwall som varit med i Sverige tidigare. Dem 4 spelare från Visby IBK. Med andra ord finns en hel del som spelat i Sverige. IBK Handen borde vara andra laget som skall klara denna grupp. Pata och Schantz fixar hem detta. Hur sköter sig juniorerna återstår att se.

Grupp: 4 Skoghall får ses som etta bara för att KAIS Mora har tappat en hel del från sin trupp förra säsongen. Skoghall skall satsa. Wendel, Eriksson och Stjernberg är nog trion som motståndarna backarna får se upp med.

Kvartsfinalerna blir då:

1: Uppsala-IBK Handen. Båda Allsvenska lag. Kommer Handen att få smisk eller skall dem skrälla? Handen kommer att få slita tills dem är slut det är helt klart.

2: Karlstad-KAIS Mora. Skall unga Hungriga Mora klara detta eller skall Karlstad som har en hemmafördel vinna matchen?

3: Tunet-Hagunda. Hagunda mot Norska mästarna och Europacup kandidat. Har Hagunda den kraften att gå in och slå Tunet. Spännande att se detta. Jag tror inte det.

4: Skoghall-Älvsjö. Den ena från Södra Allsvenskan och den andra från Norra. Älvsjö som åkte på stor stryk mot AIK och Skoghall som vann mot AIK på hemmaplan. Träningsmatcher visserligen men kan det vara avgörandet? Återstår att se.


Semifinalerna vet jag ej då dem inte har skrivit vilken kvartfinallag möter vilket lag men antagligen blir det enligt mig. Älvsjö-Tunet och Uppsala-Kais Mora eller Uppsala-Tunet och Kais Mora-Älvsjö. Tunet-Uppsala eller Tunet-Älvsjö kan bli något spännande. Tror på att Tunet vill visa sin styrka mot Svenska lagen. Återstår att se vad som händer...

Mitt tips för Final lag är: Uppsala-Tunet eller Älvsjö-Tunet.

Inget lag som har spelat en hel säsong i SSL finns med vilket gör cupen än mer spännande.

Skall Tunet bli Flipp som jag tippat eller skall Tunet bli flopp och hamna sist i gruppspelet återstår att se. PS. Jag har inget norskt blod varken från pappas eller mammas sida.

Webb-TV finns men nej tack 60 kr per match är inget jag kommer att skänka. Jag röstade nej i förfrågningen utan att blinka eller tänka länge.

Inga kommentarer: