Summa sidvisningar

lördag 11 september 2010

Sirius IBK- kändaste laget i Uppsala???

Sirius har mycket mer än Storvreta. Fotboll division 1 Bandy på is högsta ligan och dessutom spelas finalerna alltid på studenternas i Uppsala Sirius hemmaplan. Nu skall dem ta upp kampen mot Storvreta genom att ta en del från andra lag som t.ex. Gävle GIK. Gävle GIK som verkar vara det misslyckande laget som nått toppen men aldrig gått längre. Ett lag som kanske skulle ha lyckats om Per Vibergs modell hade varit sanning idag. Visst okej man tappar sin målvakt till Hagunda men nyförvärven är inga att leka med. Dan Johansson från konkurrenten Storvreta och 2 riktiga talanger både Gävles poängkung Billy Nilsson som har varit med i toppen några år nu. Sedan Hagundas poängkung och samma person var även hela division 1 norras poängkung. 2 stycken riktiga klipp som har näsa för poäng med andra ord. Detta kommer att bli bra för Sirius. Sirius-Helsingborg biljetter finns att tävla om. Men vart skall man hämta ut dem det är ju frågan som i alla fall jag ställer (förutsatt att man vinner tävlingen självklart).

http://www.unt.se/blogg/blogg.aspx?blogg=1006535&bloggentry=1037905 Ju fler som är med mer spännande blir det. Konkurrensen till vinst blir visserligen större men har egentligen inget superbehov av biljetterna jag är mest med för spänningens skull.

Kan inte minnas att jag skulle ha sett en försäsongsmatch förut i hela mitt liv. Varken i Fotboll Innebandy Handboll Basket Ishockey. Fler sporter har jag inte sett live i hall. Nu skall jag dock se en idag.

Nu skall jag öva på min Finska. Många kommer nog inte förstå så mycket men som tur så vet dem att jag är från Haninge och inte Finland. Björneborgs lag kommer och gästar Torvalla Sporthall. D.v.s om man nu kommer in i hallen. FBT Pori jag chansar på Floorballteam Pori Kan inte komma på något på finska som skulle ha med innebandy att göra som skulle förkortas FBT. Pori kommer till Sverige Stockholm Haninge Torvalla Men igår har dem haft träning i Åbo för att åka nattbåten över till Stockholm. Spännande att höra hur Björneborgs dialekten låter. Helsingfors och Karelska har jag hört och även lite Sauvoo. Men nu är det västra delen av Finland som gäller. Men om det är samma som i Åbo med Moro Moro som där betyder hej hej även i Björneborg då kommer jag nog inte behöva vara nervös. Suomi vastaan Ruotsi eller som dem skulle skriva här Sverige mot Finland. Spännande att mäta skillnaden mellan Svensk och Finländsk innebandy. Jag har varit på innebandy i finland 1 gång men det var länge sedan tv4 sport fanns inte ens då på den tiden. Inte alls den kanalen var inte ens startad. Då förstår ni nog att man vill se ett Finländskt lag någon gång.
Har man chansen skall man ta den!!!

Är Sirius enligt er också det kändaste laget eller inte tyck till genom en kommentar. Någon som har gjort en opinions undersökning? Skulle vara spännande att se den i sådana fall....

Ha en bra helg alla läsare.

1 kommentar:

Peter sa...

Sirius, den starkast lysande stjärnan. Intressant frågeställning angående det kändaste laget i Uppsala. Jag tror att det är så, men kanske inte tack vare innebandyn utan fotbollen och Bandyn. Nu snackar folk även om Sirius Innebandy.

Tack för din kommentar i min blogg. Om du är sugen på att veta mer eller bara vill följa oss kan du gå med i Sirius Facebookgrupp, just nu har vi nedräkning och lottar ut två biljetter varje dag fram till seriestarten nästa onsdag.

http://www.facebook.com/group.php?gid=143958398952662