Summa sidvisningar

måndag 13 september 2010

Umeå City-Laget som ville långt bort.

Borta bra men hemma bäst. Nej så är det tydligen inte alltid för det finns tydligen lag som vill leta långa långa sträckor för träningsmatch. Detta handlar inte om att upptäcka ett nytt land. Nej detta handlar om att få spela en simpel enkel träningsmatch. 140 mil, när Sirius tackade nej så var det från Stockholm som Umeå City ville ha motstånd för en träningsmatch. Sitter det stora pampar där eller har dem stora sponsorer som trycker in pengar massa pengar? 1. det måste kosta en hel del bensin om man åker med buss. Oavsett om man har någon som kan köra buss eller om man måste hyra in busschaufför så kostar bensinen eller okej du kan ha biogasbussar men dem mackarna är inte så många och det kostar också om du skall åka 140 mil.

Jag är inte rätt man för att avgöra en sådan sak men det får mig att bli likt ett frågetecken.

Något jag aldrig kommer att få veta.

Snart är dags Superligan börjar. Imorgon blir det Warbergs tur. Sista laget. På onsdag rankar jag mina slutspelslag i ordning 1-8 ( Alltså inte i bokstavsordning som jag gjort. På Torsdag dem 4 lag som stannar kvar men inte går till slutspel. På fredag ja då kommer dem 2 lagen som kommer att åka ut och spela Allsvenskan 2011/2012 (Förutsättningen för att jag skall ha en chans att få rätt är naturligtvis att inget lag skall klanta till med ekonomin för då kan det bli flera förändringar.

På Lördag smäller det SSL börjar!!!

På söndag är det valvaka med mera som gäller.

Inga kommentarer: