Summa sidvisningar

torsdag 23 september 2010

Visby-Uppsala och SSL rättning.

Visby IBK-Uppsala IBF. Vilken match en riktig toppenpremiär. Visby IBk som inte har vunnit premiärmatcher. Uppsala som också precis som Visby satsar på att gå upp till SSL. Skall Kimmo Eskelinen som lagkapten vända på detta??? Det får vi se.... Visby IBK har en bra trupp i år som skall konkurrera med varandra. Flera juniorer som försöker ta plats nu. Det kommer att bli galet mycket tryck i Södervärn. Det kommer att bli en match med 2 unga lag som gillar fart och fläkt. Inget backa hem och kontra utan full fart framåt håll tätt bakåt. Resultat tippas till 5-8. Premiärspöket blir kvar om jag får bestämma.

Nu till SSL matcherna som var igår.

Sirius-Helsingborg tippade jag 7-6: Rätt resultat 7-3. Johan (Junior) Eriksson visade verkligen varför han vann poänligan före Billy Nilsson förra säsongen i division 1 norra ( Nu Allsvenskan Norra). Johan gjorde 4+2,Dan Johansson 1+2 och Billy Nilsson bara 1+0. Rätt siffra och vinst för Sirius men helt fel på Helsingborg.

Dalen-Balrog tippade 5-6. Men oj vad Balrog fick åka hem med storstryk. 12-3 Peder Bodén,Hjort och Wallgren med mera hade vässat till sig ordentligt. Inte ens rätt vinst lag för mig. Sämsta tipset.

Linköping-Mullsjö Så skulle det vara skrev fel i förra inlägget. Mitt tips 1-2 men nej det blev 4-2. Tro eller ej men i samma femma har det spelat 2 med samma namn. 2-2 målet är 2 olika spelare med samma namn på assist och mål. Hur ofta brukar det hända? Jag fick helt fel där också.

Mora-Umeå City mitt tips 1-6 rätt resultat 1-9. Mora fick sitt tröst mål men inte mer.

Snart är det helg och premiär för Allsvenskan.

Inga kommentarer: