Summa sidvisningar

onsdag 27 oktober 2010

Allsvenskan idag.

Sandåkern-Hagunda Sandåkern mot Hagunda. Sandåkern har inte ett bra lag denna säsong men jag hoppas att dem kommer att lyckas med att vinna mot marginallaget. Dessa marginaler kommer inte att funka länge och jag hoppas att Sandåkern kan ta sina första poäng. Sandåkern visa i denna matchen varför ni är före Odelberg och Hässelby.

Odelberg-Gävle Gävle som satsar på både ungt och rutinerat. Kul att blott 16 åringar får vara med i truppen och inte bara se och lära. Henry Fägnell 16 åringen som redan har hunnit att göra mål mot Handen. Gävle satsar på långsiktighet.

Granlo-TT Granlo känns som bra hemma men nu möter man TT en helg och då kommer det nog att bli svårt. TT vinst känns det som. Benji är en bra målvakt som kommer att rädda skotten från Granlo.

Hässelby-Visby Packalén släpp framtiden igen och visa att du är långsiktig. Hässelby kommer till och med juniorerna trampar sönder om dem har tränat bra vilket jag hoppas på. Wiinamäki och Dargren jag hoppas att ni båda kommer att vara före Norman i poängligan efter söndagen.

Handen-Järfälla I Torvalla Kom igen Handen ni vinner igen. Jag kommer att vara där och se... Bortaplan det kommer det kommer. Jag hoppas på Handen men kan inte vara nöjd med 0 av 9 på bortaplan när man varit så nära resultatmässigt. Sista bollen måste också in.

Uppsala-Älvsjö Älvsjö snälla visa att det blir vinst även mot bättre lag. Kul att Wafa och Lieback Asp producerar så som dem gör. Älvsjö har ett bra lag. Borde vara självklart att jag hoppas på Älvsjö efter min kommentar i ett annat av mina blogginlägg...

Imorgon kommer division 1 ÖS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uppsala - Älvsjö?

Anonym sa...

Marginallaget? Mot Handen ledde hagunda med 6-1 men tappade på slutet.Mot odelberg låg man under för att sedan vända matchen och vinna med uddamålet och mot hässelby avgjorde man med ett sent mål. Förstår inte riktigt ditt tidigare resonemang om att man inte vill mer. Matcherna har inte varit som så att hagunda bevakat en uddamålsledning i en hel period.