Summa sidvisningar

tisdag 5 oktober 2010

Dalen den eviga storebrodern och helgen som var/ kommer.

Dalen fortsätter att vara storebror. Större förening med mera. Till skillnaden från Sirius som bara inom kunde kallas för lillebror förut. Nu såg jag inte matchen men det är målen som räknas och 9-1 är stor skillnad. Dalen gissar jag kommer att vara den eviga storebrodern. Det enda som kan stoppa skulle nog kunna vara att deras pocket price skulle gå i konkurs och Dalen skulle förlora mycket cash och tvingas till sist antingen likvidation eller tvångsförsäljning av spelare. Dock hoppas jag inte att det går så långt. Västerbottningar är dessa. Nu fick jag rätt hoppas jag... Detta med geografi kom upp förra veckan när Fischerström skrev Mullsjö från Västergötland. Kan erkänna att jag har gjort misstag när Mullsjö första gången var med i SSL. Skrev att dem var från Småland. Tänkte på att Jönköping tillhör Småland och Mullsjö var en plantskola när JIK var som bäst. Tänker då på Hedlund som spelar nu och sedan på Grek Elf med flera.

Mina geografikunskaper kan alltid förbättras. Dem är inte helt kompletta.

Damerna är inte min grej att yttra ett ord ens. Så varför gör det då?

Nu till Helgen som var och helgen som kommer

Tidig som jag är före matcher skall börja så måste jag skryta lite. Jag var i Torvalla före alla i Handen innebandyledningen. Dock kom en till slut före alla andra. Älvsjö hade inte kommit ännu. Dock mellan det och att Älvsjö kom så åkte materialförvaltaren som kom först och sedan Anders "Håret" Pettersson för att handla dricka till spelarna. Sedan kom en av Handen målvakterna Martin Noord och och spelaren Lars Lindelöf. Inte mycket till hjälp... Tredje spelaren Gonzales Palm var klokare och hjälpte till och visste exakt. Tackar så mycket. Pinsamt var det att nycklarna till dem olika omklädningsrummen inte var hämtade ( Vad jag vet). Nej jag personligen behöver inget omklädningsrum men det är pinsamt när man ser hela Älvsjö ( Motståndarlaget) stå där och man kan inte hjälpa till. Jag gick till och med till en av Älvsjös ledare och sade ungefär såhär: Sorry men jag har inte behörigheten att hämta nyckel till omklädningsrummen.

Tidig som jag är så jag hann jag innan fotbollsmatchen på Söndag gå in i Torvalla sporthall. Innebandy blev det men sporadiskt. Vendelsö som vann mot Jakobsberg till slut fick jag höra efteråt. Tänk att busschauffören jag åkte med hem var samma person som sålde klubbor bland lindor med mera för Vendelsö IK innebandy. Han hade alltså hunnit lämna alla saker i klubbhuset för att sedan byta om till SL kläderna innan fotbollen var slut.Då fick jag veta att vinsten var fullbordad. Markus Tyco Tysk var också där och kollade på Vendelsö. Tyco spelade i Handens b-lag kan man säga som lades ner. Nu är dem antingen Vendelsö spelare Malmen spelare eller Hammarbyhöjden spelare.
Jag är en tidig människa så visst jag tippar redan nästa omgång av Allsvenskan Norra.

Rätta raden denna gång:
Uppsala-Järfälla 6-6 .X.
Handen-Älvsjö 8-5 .1.
Odelberg-Granlo 7-8 .2.
Sandåkern-Visby 4-8 .2. Säkraste matchen.
Hässelby-Hagunda 2-3 .2.
TT-Gävle 3-3 .X.

Nästa omgång.

Hagunda-Uppsala. X. Uppsala derby i Allsvenskan. Jämt i detta derby mellan 2 jämna lag. Hagunda tar extra poängen i Sudden som inte spelbolagen räknar med...

Visby-Handen. 1. Visby hemma med detta lag och publik stödet. Hjärtat bankar dock för att Handen vinner. Naturligvis har jag bloggat igen. http://mistermicke1988.blogspot.com/2010/10/visby-ibk-tv-snalla-sand.html En blogg där jag önskar att Visby IBK skall sända matchen mot Handen på IBK TV.

Järfälla-Odelberg .1. Här tror jag ändå på Järfälla... Odelberg hänger med 1 period sedan blir det åka av i Jakans sporthall.

Gävle-Hässelby .1. Gävle sätter in sitt försvar som första prioritering sedan får Skoog och Andersson sköta sig framåt så att målen blir fler än Hässelbys.

Granlo-Sandåkern .1. Helgens enklaste utan tvekan. Trio Lehnberg, Rahmqvist och Svensson kommer att ha det underbart i denna match.

Älvsjö-TT. 2. Hemmaplan och revanschlust visst det kan göra det jämnare men TT kommer att vinna denna match.

Gud vad jag saknar Stockholmstipset som fanns på Doppskos blogg.

Inga kommentarer: