Summa sidvisningar

torsdag 28 oktober 2010

Division 1 ÖS och en förklaring över resonemang.

Ja då är det division 1 ÖS som gäller. Det känns som om namnbyte lönar sig. Orminge Wallenstam har nu blivit Nacka Wallenstam och leder serien... Orminge var ett bottengäng. Tabellen är sjukt jämn denna säsong. 5 omgångar spelade och 4 lag har samma poäng. Det kallar jag getingbo. Nacka Wallenstam leder på målskillnad. Sedan kommer Farsta 2:a. 3:a är Duvbo 4:a är FBI Tullinge. Åkersberga som är 5:a har 10 poäng.Dem grönvita har 6 poäng ( Hammarby och Sundbyberg). Gottsunda 5 poäng,Livets Ord,Huddinge och Storvreta Ungdom 4 poäng. Tillberga 2 poäng.

Börjar nedifrån och Upp. Tillberga känner jag inte till från tidigare.

Storvreta har tappat sin rutin och stabilitet. Selle Selander,Isaksson och Johannes Gustavsson som slutade framför allt. Sedan har Storvreta SSL lag föryngrats och Drews spelar mer där. Det är det som jag ser varför Storvreta är på nedflyttningsplats just nu.

Huddinge. Ja det verkar finnas 1 spelare som skall lyfta laget. Karliusson 17 poäng och leder poängligan. Flyttar man denna spelare upp efter jul till Balrog så ser det ut som om Huddinge får spela i division 2 nästa år. Huddinges P91 har varit ruggiga men som sagt Balrog vill ha den stora delen av kakan.

Livets Ord. Oj detta lag har jag verkligen ingen som helst koll på. Sett dem 1 enda gång och det var mot Vendelsö i kval när alla andra serier var slut...

Gottsunda. Ja det märks att jag är från Södra sthlm och inte Norra. Jag har inte mycket koll här heller. Vet bara att en av dem bästa backarna i innebandyns historia Johan Davidsson har detta lag som moderklubb.

Sundbybergs IK Siken,Sumpan kalla den vad ni vill. Sundbyberg ett lag som jag har hyfsad koll på. P89 Carman is the king of Sumpan. Victor Skoog som spelat i Odelberg har vänt tillbaka.... Arash Mirbaz. Jag har mer minnen om hans bror som jag tyckte var en ung jätte back när jag var mindre och såg GAIK-Hammarby...

Hammarby Känns som om detta är en yngre variant av SB. Tyvärr så är det när dessa världsmästare kliver ner. Icas Köttfärs varning här. 1 säsong fick ni respekt som nästan var för stor. Då förlorade ni sedan mot Örebro. Tyvärr det kommer inte att gå denna gång.

Åkerberga. Kalla dem Ackers. Dem som jag trodde skulle falla platt efter att ha blivit nollade 1 gång i division 1 mellersta. Men dem har gjort det bättre. Känns mer som ett kollektiv än att någon skulle lysa starkt.

Tullinge. Poängkungen är Andre Jag vill göra det själv Lindman. Snubben som försöker nästan alltid göra det helt själv. Snurra bort 2 man in mot mitten skjuta mål. Tyvärr funkade det inte när dem rutinerade Schmidt och Fagerlund var motståndare. Men det funkar mot Yngre och orutinerade spelare.

Duvbo IK. Poängkungen har jag inte sett någon gång. Känns dock som en Conny Vesterlund typ. Mycket poäng och många utvisningsminuter. Precis som Conny hade i Haninge. Duvbos Erik Isaksson har 11 mål och 21 utvisningsminuter.

Farsta. Österberg spelade i Handen va... Känner igen efternamn på något vis. Annars har jag ingen koll på Farsta. Nyman fortsätter att vara målvakt. Sedan har man helt klart den äldsta målvakten av ala lag i division 1, Allsvenskan och SSL. 44 år är rekord...

Just det dem där 5-6 2-3 vinsterna som Hagunda har gjort. Det är som att spela på marginalerna. 18-19 i skott och 24-25 i skott. Detta mot lag som Hässelby och Odelberg. Båda 2 lagen inte bara 1 av dem. Sedan 6-5 mot Handen. 3 vinster med så små marginaler som man kan ha. Om ni nu kan göra mer visa det då också. Tyvärr Hagunda jag ser ingen varning för er som det skulle vara. Om man nu inte vill kallas för marginallag borde man vinna med större marginaler mot dem 2 sämsta lagen i serien som Hässelby och Odelberg blir denna säsong. Känns som om man bli mätta när man leder och mer släpper på gasen och släpper in det andra laget eller så har man kommit i kapp leder med 1 mål och sedan stänger matcherna.. Känns som om Hagunda blir mätta så fort man leder. Hagunda har hittills inte uppfyllt det jag kalla för varning. För att underlätta det hela tar jag och länkar till något som Hagunda skulle göra men det känns som om dem inte gjort....


http://innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=39188

Vad skall jag se upp för? Dem 2 spelarna som Hagunda tappat nämns inte i intervjun så den förklaring går jag inte med på om den skulle komma nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om något så är det väl starkt att vinna jämna och täta matcher vid så många tillfällen. Eller har jag fel?
Fast jag har inte sett matcherna så vet inte hur de har utspelat sig.

Mister Micke 1988 sa...

Hässelby och Odelberg. Seriens 2 plattfall. Hässelby kommer att åka ur med all rätt. Hässelby lever på denna serie för att Mora tog Västerås plats. Hässelby skulle inte annars vara i denna serie. Skall inte vara så att man skall vara beroende av hemmaplan mot Odelberg med så mediokert försvar och Hässelby som enligt mig är lånade till denna serie. Jag hade förväntat mig mer från Hagunda. Adolfsson och Åhrberg är 2 riktigt bra förvärv.
Adolfsson har jag sett många gånger när Alba spelat i Stockholm.

Kortfattat jag hade förväntat mig större skillnad i både skott statistik i någon av dem 2 matcherna. 1 gång är ingen gång men 2 gånger är ändå 1 gång för mycket.