Summa sidvisningar

lördag 2 oktober 2010

Förvänta dig inte referat här.

Den som förväntar sig referat med exakt när målen kom med mera den har kommit fel vill jag påpeka till er alla som förväntar sig det. Referat är Sekretariatets jobb. Det är inte min grej het enkelt. Att skriva minuter sekunder med mera och gå in på innebandy.se är inget för mig. Tänker inte hålla koll på vem som gjort mål och assist exakt när. Jag har inte tillgång till matchprotokollen och IDA systemet är inget som alltid funkar. Dessutom kollar jag bara siffrorna en gång och sedan går jag vidare. Spelar ingen roll om du gjort 10 mål eller 1 mål. Om ditt lag förlorar så förlorar du också.

Det här med röda trådar. Nej det finns inte alltid i mina bloggar. Allt för sällan kan någon annan tycka. Skriv då " jag tycker du skriver dåligt förbättra ditt språk" eller något liknande. Jag skriver efter den ordning jag kommer på vad jag skall skriva. Skulle jag försöka ha röda trådar i min blogg då skulle jag få redigera minst 10 gånger. Kan till och med bli fler vilket skulle innebära en stor börda för mig som jag inte har tid med. Ja bokstäverna sitter inte alltid på plats som det skall. Dyslexi är svaret.

Håll med mig eller inte. Det är ett minimum att ett lag som har hemsida skall kunna skriva referaten själva ( Inte bloggarnas uppgift med andra ord). Jag tänker inte gå in i referatbranschen och konkurrera. Finns inget att hämta för mig där. Känns som slöseri på krafter bara. Jag har inte tillgång till protokoll från sekretariatet och IDA systemet funkar inte alltid när man vill det.
Imorgon blir ingen innebandy. Imorgon blir det tillbaka till Torvalla men fotbollsplanen för att se kvalet till division 3. Brandbergens IF-Mälarhöjdens IK är det som bjuds på. Hur den matchen blir får vi se... Gratis är gott!!!

Inga kommentarer: