Summa sidvisningar

tisdag 19 oktober 2010

Kämpa på KAIS Mora.

Du behöver inte vara någon pamp för att starta en förening och inte heller behöver du ha en stor ekonomi. Det kommer till slut ändå. Det gäller bara att låta lagen få sin chans att få nå toppen. Skrev i Gittan G:s blogg en kommentar där jag hellre ser 2:orna i Allsvenskan spela ett dubbelmöte om platsen till SSL om Balrog herr skulle gå i Konkurs än att Djurgården eller Hammarby skulle ta platsen. Platsen skall vinnas och inte genom att det är ett visst namn på laget/klubben/föreningen. Jag har sett KAIS Mora förra året och då förlorade dem med 9-6 mot Handen. Jag tänkte detta lag kommer inte till kvalet för att ta SSL platsen. Dem är så unga och har inte den fysiken som behövs och rutinen. Men jag fick ta smällen och Mora vann Division 1 Norra och gick till SSL kval. Där slutade dem 3:a. Tyvärr så dömde SIBF Västerås för sent och 6 spelare hade redan hunnit skriva på kontrakt för andra SSL klubbar.

Mora väljer dock att vara med och kämpa i SSL. Absolut får man erbjudande upp skall man testa även om krafterna är svaga skrev jag som kommentar i Fischerströms blogg. Oj oj vad jag har sett sämre lag. 2 säsonger sedan Åkersberga division 1 var sämre eller Haninge IBK efter att dem föll ner i division 1 Den säsongen så var det ett dekis lag.

Mora lever mycket på sitt innebandygymnasium nu precis som Mullsjö gör. Skillnaden är att Mora har inte många spelare som är äldre än gymnasium ålder. 3 spelare från KAIS Mora går till Mullsjö och vad får dem? Jo minimalt med speltid. Det känns som om Mullsjö inte värvade för att utveckla utan mer för att förstöra för KAIS. KAIS har fått minst tid att förbereda sig för högsta ligan genom alla tiders historia säkert p.g.a. att SIBF inte dömde ut Västerås i tid. Man lät laget sjunka till botten och nästan till och med hålla tyst om att föreningen skötts åt skogen. Dra dit där Pepparn Växer skulle jag uttrycka mig till Västerås IBF förra ledning om jag var från Mora. Visst det kan vara omoget men ibland blir man arg och jag har en förmåga att bli rasande.

Jag förstår Robert Gyris till 100%.

KAIS har mött lag som Täby,Storvreta,Pixbo, Umeå City och Warberg. Lag som är mycket bättre än lagen i Allsvenskan som t.ex. Uppsala FBC GGIK Granlo med mera.

PS: Man skall komma ihåg att KAIS Mora nog fått dem sämsta förutsättningarna i innebandyns historia... ( Min gissning). Skulle Mora ha tackat nej skulle nog TT också behöva tacka nej och vilka hade man frågat då??? Karusellen hade gått och ja skulle man haft en vakant plats denna säsong och spelat med 13 lag/föreningar/klubbar eller hur skulle ni som kritiserar Mora efter matchen vilja ha det? Det är lätt att kritisera men komma med ideer är svårare...

Inga kommentarer: