Summa sidvisningar

söndag 17 oktober 2010

Lördagens matcher Norra Allsvenskan och 1 ÖS

Granlo skjuter många av sina skott från vinkel som enligt mig är värd 0. skjuta från kanten aa visst men inte så långt ifrån. Hur många gånger klarar man att göra mål på en Allsvensk målvakt när man står nästan där frislaget skall ske när bollen gått över sargen bakom mål. Granlo gjorde det bra för Handens målvakt. Folk framför mål nästan aldrig... Powerplay för Granlo där kunde dem någorlunda. Handen spelarna var där dem skulle vara många fler gånger. Hade Granlo en dålig dag eller hade Handen en super bra dag? Schantz var där vid mål ett par gånger och ibland fick backarna och målvakten problem. Skotten blev till sist 24-43 men Handen vann matchen 7-3. Det var inte så att Handen körde försvar försvar kontring. Nej så var det inte Granlo sköt mer på sina power play med mera... Det får jag säga. The coach of Visby var och såg matchen Handen-Granlo. Tillsammans med någon som jag inte kände igen alls. ( Jag satt 2-3 bänkrader nedanför tills tredje perioden då jag flyttade mig helt annan plats)...

Andra matchen som spelades i Norra Allsvenskan: Odelberg-Hagunda skotten blev där 19-18 i skott och där vann Hagunda 5-6.

1 ÖS där spelades alla matcher igår lördag.
Storvreta förlorade derby mot Livets Ord med 4-9 Storvreta vinner skotten med 30-21.
Nacka Wallenstam-Gottsunda Nacka målade bra mycket mer 10-2
Åkersberga-Hammarby 11-10 Hammarby vinner skotten med 34-43. Åkerberga hänger med Duvbo... Både Ackers och Duvbo har inte förlorat en endaste match dock har 2 av Ackers matcher vunnits vid sudden.
Tullinge vann målsnålt 4-3 mot Sundbyberg hemma.
Farsta vann mot Tillberga med 6-3 Farsta har inte heller blivit nollade men dock till skillnad från Ackers så har Sharks kryssat en match ( Huddinges enda poäng hittills)

Inga kommentarer: