Summa sidvisningar

lördag 2 oktober 2010

Nej Älvsjö Nej

Kortaste analysen jag någonsin har hört eller ingen analys alls. Jan Gustavsson jag hoppas att det var skoj. Att fråga Oscar Norrman när skall du komma är det en analys? Älvsjö idag nej nej inte före Handen. Handen krigade ruggigt idag. Början var tråkig då det är precis som Mattias Holmgren säger back back för att sedan retirera. Mitt tålamod börjar ta slut och jag får skrika anfall anfall våga. Till slut händer det... 1-0 2-0 och 3-0 kommer men tro inte att jag är lugnt. Jag fortsätter med mitt skrikande. Kollar på Jonas Gafvelin och tänker att jag måste skrika det jag också gör. Kom igen 3-0 räcker inte ( Naturligtvis tänker jag på Täby matchen mot Pixbo + att bollen är rund) Älvsjö gör 3-1. Men tack och lov gäller vändningsregeln bara Täby. Vi kan döpa det till Täby vändning. Det var roligt att se Handens krigargäng idag. Första kedjan får solklart mycket + andra femman också. Kenny Grönkvist skall behållas i första kedjan ( Snälla Lasse lämna platsen ett tag hjälp andra femman istället. Älvsjös Hakim Wafa nej mer hoppas jag att du kan eller är det bara snack för gallerierna? Kan det vara golvet som spökar? Hinken och Markus får tummen ner idag. Finns nog många skäl till att Älvsjö torskade. Örnefalk ingen bra reaktions förmåga många strö bollar som ramla in. Allsvenskan tippad av tränarna. Älvsjö femma och Handen skall åka ur. så hoppas blir det nog inte. Spela som ni gjorde Handen utan att söka bur skydd eller fega så kommer det bjudas upp till publikfest. Publiken är välkomna. Kull att se Östlund, Norrman, båda Bröderna Gafvelin,Cederborg Dahmén Parnéus kul att ni kom och välkommen tillbaka för. Analyser och debatter är roliga. Dahmén kom med Visby men Jonas Gafvelin sade att dem var överskattade. Spännande att se vad som händer. Jag tror dock också på Visby

Självklart skall man ta hand väl om varandra. Samarbete gynnar alla parter mot arbete gynnar ingen i ett och samma lag. Kul att en från Warberg har flyttat till Handen. Samtalsämne enkelt blå tåget finns mycket att snacka om där. Dem är 1200 fick jag höra idag. Stort och nice. Nu skall jag kolla på Visby IBK TV. Hoppas att alla får ha det bra och välkomna tillbaka till Torvalla.

Nu har man sett IBK TV också. Slutet av tredje perioden. Hoppas att dem sänder hemma matchen mot Handen också. Jo jag förstår att det gäller att locka publik och att IBK tv är för att när Visby spelar borta så skall Gotlänningar eller öbor kalla dem vad ni vill kunna se matcherna. Men IBK TV är något man har bara längtat efter. En sak är säker Handen kommer att visa motstånd.

1 kommentar:

Mister Micke 1988 sa...

Hausse och Baisse Har du hört talas om dem 2 orden? Detta är inget referat det har du rätt i till 100% Har jag skrivit i blogginlägget att detta är ett referat? Nä inte vad jag kan se. . Jag kommer inte sluta och ännu mindre när jag ser att det är en Anonym. Jag skriver aldrig referat. Möjligen av det vad jag sagt och gjort men en hel match nej det får lagens hemsidor gå in och göra det jobbet är inte mitt.