Summa sidvisningar

söndag 31 oktober 2010

Pite och Lule domare i södra Sthlm och resultat.

Innan matchen Handen-Järfälla pratade jag lite med domarna. Frågade min vanliga fråga varifrån kommer ni? Det var Pite och Lule som dem skriver det där uppe. Dem var verkligen på åktur. Odelberg-Gävle och Nacka-Hammarby igår. Idag Handen-Järfälla. Inte nog med det. Jag fick frågan om Hässelby är nära. Dem tänkte se Hässelby-Visby. Om dem åkt till Hässelby eller inte vet jag ej. Hässelby är på helt andra sidan stan men det är inte lätt att veta för dem som bor oerhört långt ifrån. Ja det var verkligen en resa dem har haft.

Innan Handen matchen coachade 1000 dagars mannen laget som han hade från början hand om. Haninge IBK förknippas med Kentha Sjögren. Självklart lite snack om Hammarby matchen. Matchen hade allt och jag håller med om att det var en stark vändning precis som han sade. Domarna som jag snackade med sade att Hammarby började spela och inte tänka på domarna och det var därför dem vände.

Handen-Järfälla idag. 4-6 målet när jag blev förbannad och gick till kiosken när det blev dömt för mål. Målvakten har bollen helt klart. Men tydligen får man slå på Handen.

Andra matcher som spelades idag.

Division 1 ÖS. Storvreta Ungdom-Huddinge 6-6

Allsvenskan: Visby tappade 1 poäng till Hässelby? Vad är detta? Har Hässelby och Odelberg kommit igång nu? 6-7 SD till Visby.
Granlo-TT 3-5 period 2. Uppsala-Älvsjö spel pågår.

SSL: Dalen-Caperio 10-6 , Falun-Pixbo 2-5, Mullsjö-Storvreta 0-3 och Linköping-Warberg 0-2. Tror att dem som leder vinner.

>Återkommer när resultaten är färdiga.

Inga kommentarer: