Summa sidvisningar

tisdag 26 oktober 2010

Storvreta och Allsvenskan.

Storvreta IBK-Falun 6-7 Torsk igen. Det känns som om man måste skaffa sig en ny Kohonen eller att resten av spelarna tränar skott. 41-22 i skott. Det var inte direkt skott som målvakten var tvungen att reagera mycket på... tätt utanför men sedan misslyckades returerna för Storvreta. Storvreta dubblade med Kohonen vilket jag kan förstå men att köra Kohonen i 3 kedjor är inte logiskt även om han lägger dem där passningarna som han gör. Roligt även att Kohonen har bevarat sin Kohonen dialekt när han intervjuas. Han är sååååå sköööön när han intervjuas. Inte svårt att börja skratta eller få leende på läpparna för honom.Kohonen the mightiest assist man of floorball in the World. Vad skulle Hannes Öhman vara utan Mika Kohonen? Inte den han är och har varit. Det är jag helt 100% säker på.
Kanebjörk till EFT??? Känns som om det är en "Storvreta blev mästare förra säsong så då måste vi ha fler spelare därifrån än från dem andra" Den upplevelsen får jag när jag ser att Kanebjörk är med i truppen. Holtz spelar Tyska landslaget Kohonen och Öhman spelar för finska så dem kan inte det Svenska landslaget välja. Minst 2 skall bort inför VM då truppen kommer att vara ännu tunnare (VM 20 spelare och EFT 22 spelare). Ja då blir det nog Kanebjörk en av dem. Det kommer att ta tid innan Drews och dem andra riktigt kommer in i SSL. Backsidan har man tappat bra mycket. Mikulski och Dan Johansson är 2 rutinerade herrar. Men Samuelsson kan bättre.

2001/02 hade man en förlust svit på 7 matcher i rad. Det gäller att inte hamna där igen.

Motståndarna då. Falun. Falun har Strömmarna: Carlström, Malmström och Enström. Första PP läget håller jag med Conny och Patrik som var kommentatorer. Fel spelare var där. Nisse gjorde också bra ifrån sig. Hoppas att Mattsson kan komma tillbaka inom kort.

Granlo-Uppsala. Jag tippar Uppsala vinst 6-8.

Inga kommentarer: