Summa sidvisningar

torsdag 21 oktober 2010

Vad är problemet STIBF och Domarna???

Ja domarna i Stockholms innebandy förbund jobbar det kan jag förstå men dem borde då ha kontakta något annat domarpar. Nu börjar jag bli trött på läsande om att domare inte kommer. Vem är det som tilldelar innebandydomarna? Gissar att det är dem som jag kallar för STIBF i rubriken. Stockholms innebandy förbund. Kan också vara SIBF Svenska innebandy förbundet.

Hur som helst jag är helt 100% säker på att det finns domare som hade kunnat döma matchen Salem-Handen i Juniorallsvenskan. Domare som bott och jobbat nära. Ärligt talat jag kollade på domarna och när det står Brio så kan man gissa att det är jobb. Danderyd står det också. Danderyd till Salem tar nog minst 1timma med bil om inte längre...

Matcher som spelas på Vardagar tas nog inte lika mycket på allvar då domarna jobbar eller pluggar för det mesta ( Arbetslösa finns nog men inte så många av domarna). Självklart är frågan vad får domarna för skuld när dem inte kommer??? Kan dem inte komma hur svårt är det att ringa förbundet och säga nej vi hinner inte komma eller om det bara är en av dem nej tyvärr jag hinner inte komma p.g.a sjukdom skada vård av barn eller något annat. Men visst det kanske är så att domarna kan göra lite som dem vill för utan domare ingen match och det finns kanske inte jätte stort utbud.

Tycker synd om alla borta lag som lägger ner sina krafter på att åka en lång resa. Salem-Handen, Älvsjö-Högalid inga domare det är big skandal. Kommunikationen domarna emellan fungerar dåligt helt enkelt.

Kom på något högre straff än utebliven ersättning för resa och utebliven domar arvode!!! Om ni har gjort det... Dra där men se till att domarna kommer till matcherna.

Inga kommentarer: