Summa sidvisningar

måndag 4 oktober 2010

Visby IBK TV snälla sänd!!!

Ta detta inte som ett krav. Ta det som en förhoppning/önskan . Jag hoppas att ni kan sända matchen mot IBK Handen. Jag har full förståelse för att ni har IBK TV för att Visby fansen inte skall behöva åka långa resor på borta matcherna. Dock finns det nog några fans som är borta eller är på ön men får inte plats i Hallen eller har annat att göra hemma ( hinner inte åka till Södervärn men har tillgång till internet. Låt dem också få chansen att se matchen. Dela med er när ni har den tillgången och kunskapen att kunna sända och kommentera matcherna. Tummen upp till Sallmunds som är en bra intervjuare och kommentator ( Såg matchen Sandåkern Visby 3:e perioden). Tänk er själva att fansen skall åka från Handen och betala mer än vad ni får göra. Det känns inte en gång kanske men tänk långsiktigt det känns efter 10 matcher. Tillsammans skall vi utveckla matcherna och göra Allsvenskan bättre hoppas jag inte en och en mot varandra. Sedan att vi håller på olika lag visst där kan vi vara mot varandra men men...

Detta är en önskan och inget krav.

196-122=74 och 74/196= avrundat till 2 decimaler 0,38= 38% Tvekar inte alls om jag skall åka eller inte. INTE åka är rätt svar. Detta var inte allt. För dem som är som jag som inte känner direkt någon att bo hos så får både ni och jag beställa vandrarhem eller pensionat ( Hotell är dyrt enligt mig). Jag kan låta snål men nej jag är ekonomisk. Båtpriset om man är 19-25 år som jag är:

Uträkningen jag har gjort är naturligtvis skillnaden för en 19-25 åring Gotlänning att åka till Stockholm från Visby och tillbaka till Visby jämfört medan en från övriga världen som åker från Nynäshamn till Visby och tillbaka. Kan kolla på hur det blir för en vuxen och studerande och pensionär också. Studerande samma. Vuxna extra smäll 254-152=102 och 102/254= avrundat till 2 decimaler 0,40= 40%.

Detta är bara turen dubbla priset så får du returen. %, + och - är enkelt att räkna.

Skojarskillnad enligt mig. Hoppas att någon håller med mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

På fullaste allvar, är du helt jävla dum i huvudet? Du åker MAX en gång per säsong och Visbys bortafalang måste, om de vill se alla bortamatcher, ta sig över havet 10 gånger, per säsong. Du ser ingen skillnad där eller? Angående båtpriset så är det väl en självklarhet att gotlänningar skall få fördelar kostnadsmässigt att ta sig över till fastlandet än vice versa. Varje sändning för IBK-TV kostar naturligtvis klubben ganska mycket pengar, och varför skall Visby IBK som ensam allsvensk klubb stå för att "serva" alla andra? Ni i Handen har ju t.ex. råd att betala Patrik Andersson 100'000 om året, så då kan ni fan lägga ner lite arbeta själva.

Mister Micke 1988 sa...

Ja du bra fråga angående varför Handen inte har Handen TV. Jag sitter inte i Handens ledning och nej kommer nog inte att göra inom dem 10 senaste åren. Alltid kan du försöka sedan om det misslyckats totalt ja visst. Men då har jag försökt.

Sedan att jag råkar vara född uppvuxen och fortfarande boende i Handen ja så är det.

Läs min tidigare blogg. Jag har stått face to face och pratat med Chrille Nilssons fader. Ett fans från Haninge/Handen som bär på Visby IBK jacka.

Oj jag har ju glömt att Thiding är från Handen/Haninge kommun. Trodde han skulle bli ett riktigt toppnamn när jag såg honom i Haninge IBK första gången.


Mister " Försök skadar inte" Micke