Summa sidvisningar

måndag 8 november 2010

Dubbelmedborgare!!!

Sverige vann i U-19 Herrar. Finland vann i Herrklassen. Ja vad säger man när man är både Svensk och Finsk medborgare? Vilket jag är. Passet som jag har är Finskt. Svensk medborgare blev jag i 17 års åldern. För att jag inte ville göra lumpen. Lumpen och Militären är inte bara vapen vilket jag hade tagit fel på då.

Jag kan med andra ord jubla dubbelt eller skall man säga att det inte lika mycket spelar roll vilka som vinner. Börjar med U-19. Kul att Jirebeck gör 5 mål. Hoppas bara att Handen kan hitta en Rudd liknande spelstil som kan leverera passningarna. Rudd och Jirebeck spelade bra tillsammans i sista matchen mot Finland. Jirebeck var med 10 + mål vilket var bäst i plus statistiken. Hälften gjorde han själv. ( Hoppas att detta triggar upp honom när Allsvenskan börjar om igen.

En annan spelare som dessutom var den yngsta spelaren i hela turneringen att göra mål. Albin Sjögren. Om 10 dagar fyller han 16. Det kallar jag för tidig talang. Imponerande. Hoppas att han fortsätter på samma nivå. Vad händer efter RIG? Senast innan Rig var det Hässelby som gällde. Blir det Hässelby efter också eller blir det SSL lagen Täby eller AIK?

Sankell från Mullsjö spelade inte alls i någon match eller? Innebandy Sankan som jag tror att han även också kallas för.

Nu till Herrarna.

Tero Tiitu,Henri Johansson och Lassi Väntinen topp 3 i poängligan. Finland vann klart på hemmaplan. 9 spelare i topp 10 +/- statistiken. Finland har helt klart bästa laget. Mika Kohonen gjorde en enda poäng under hela turneringen. Finland vann 9-2 mot Sverige, 1-8 mot Tjeckien och 3-3 mot Schweiz. Finland gjorde bättre resultat match efter match. I VM skall 1. Sundstedt få mer speltid. Ut med Björk. Sundstedt kan spela Back också. 2. In med Kim Nilsson tidigare. 3. Joel Kanebjörk? Hellre Djurling där!!!

Att Finland hade mindre återbud än vad Sverige hade hjälper inte som ursäkt när man bänkar spelare som Sundstedt och Kim Nilsson.

Dem Finska lejonen visade sin Sisu!!!!

Inga kommentarer: