Summa sidvisningar

lördag 20 november 2010

Föredetta spelare som jag minns dem.


Ja jag har inte sovit bästa sömnen. Men jag är pigg på att blogga. Spelare som håller på med annat inom innebandyn Del 2. Jag har ju redan skrivit om Anders Almgren. En som många sett som kommentator och analytiker. Mannen som inte ville ha Canerstam. Det kommer självklart handla om En av SVE. "Mister V".

Mister Vesterlund:

AIK IBF 06/07 - 07/08
AIK 03/04 - 05/05
Haninge IBK 01/02 - 03/04
Fornudden IBK 96/97 - 01/02
Högdalens AIS 95/96 - 96/97
Tyresö IBK 93/94 - 95/96
Fornudden IBK 93/94

Där har ni karriärvägen från mannen som fick smeknamnet Super C. I Haninge var har känd som både buse och poängplockare. I AIK känd för mig för att bilda SVE Svensson som jag inte vet vart han kommer från och spelar nu / gör nu. Gurra Ericson huserar i FBI Tullinge. Conny super C Vesterlund spelade till sist i SB. Ni vet det där laget som ville heta Spybar men inte fick det av restaurang ägaren. Namnet blev SB. Hur fan kan jag veta det. Ja här har den underbara TT materialförvaltaren Anders och hans Mor lämnat info till mig.


Det där var bara något som man kan kalla för innehålls förteckning. Nu börjar det hela. Conny Vesterlund mannen busen med mera mannen som kallades för Super C i Haninge spelade precis som det står ovan i Fornudden,Tyresö IBK Högdalen Haninge och AIK. Tyvärr har jag inte följt honom innan Haninge. Men väl i Haninge var han tongivande på gott och ont. Fightingface och fightingspirit han hade glödet och målsättningen var klar Han ville synas höras,busa och måla. I Haninge blev han den som vann interna poängligan och även interna utvisningsligan. Ja ni fattar nog hur denna Conny kämpade ordentligt. Conny var mannen som man minns som den som ville vinna. AIK var uppe i elitserien och Conny hängde med. Conny gillades av domarna helt plötsligt när han spelade i AIK. Ankdammen lyste Kalle Anka. Kvack kvack sade det bara där. Conny tacklar Fischerström mitt Höger sida i kvartsfinal och AIK avgör matchen Haninge åker ur slutspel. Domarna tar upp Handen men sedan tar ner dem. Conny gick fri och AIK domarnas gunstlingar. Conny hade det bra med AIK. Hans kedja gjorde det mesta den första säsongen han var där. Conny Vesterlund var mannen som gärna ville skoja lite med motståndaren.

Kolla på Conny http://www.innebandy.se/sv/Arkiverade-nyheter/Nyhetsarkiv/Maj-2008/Connys-karriar-i-bilder/

Conny Vesterlund spelade till skillnad från dem flesta AIK spelarna på den tiden med Jolly. Jolly som var hans egen sponsor. Dem flesta spelade med Salming.

Kurriosa: Efter situationen mellan Conny och Fischerström överklagade Haninge. Men vad tror ni det var AIK:are i hela förbundet. Domare på Elitserie nivå ni blev inte kallade domare. Brukade alltid fråga vart är AIK:s gunstlingar.

Skriv gärna hur och vad du minns av Conny!!!

Imorgon kommer den "gamle" Örjan Skogström. Kallades även för Örjan med rullatorn efter att han gick från Haninge till Storvreta för att Örjan är så gammalt namn...

Inga kommentarer: