Summa sidvisningar

torsdag 25 november 2010

Försenad p.g.a

Tandläkar besök på andra sidan stan....

Tänk att jag idag lämnar en försenad blogg. Aj aj aj. Den är försenad sen ankomst med andra ord. Vad gör man inte när man kan pröva om försäkringen betalar.

Nu till det som bloggen är till för innebandy.

Att Silja Line är dem som har VM paketen är om du frågar mig fel fel och åter fel. Vikingline är bättre och billigare. Skulle aldrig åka Silja Line. Slussen eller Ropsten. Slussen alla dagar i veckan. Det finns dessutom gratisbiljetter på Viking och då skulle du bara behöva Hotell och biljetter till matcherna och möjligen reskort eller om du/ ni har bil så går det ju in i båten.

Matcherna spelas lite utanför Helsingfors centrala delar. Böle heter orten där Hartwall Arena är. Hartwall är mycket känt över hela Finland. Men det är inte Arenan som är/var det första tecknet. Hartwall tillverkar/Tillverkade Jaffa från början. Motsats till Zingo i Sverige. Hartwall har har också motsvarigheten till Loka och Ramlösa vatten som heter Novelle. Marknaden är öppen för nytt och konkurrens precis som i Sverige. Med andra ord var inte förvånad om du ser andra sorters läsk och mineralvatten sorter.

Ni som är på andra sidan Östersjön hoppas att ni har det trevligt. Tyvärr är det mer kultur och historia för mig än krogen så om det är utefest ni vill gå på fråga inte mig. Tyvärr ni som har barn så är nog Linnanmäki Borgbacken på Svenska stängt. Helsingfors Gröna Lund.

Det finns många platser och mycket sevärt i Helsinki/Helsingfors att se. Behöver någon hjälp fråga här på bloggen så hjälper jag.

Inga kommentarer: