Summa sidvisningar

måndag 22 november 2010

Jämna serier och matcher skall det vara!!!

Jämna serie det är det som är roligt. Jämna matcher är ännu roligare och när det finns någon som skriker och gapar så tycker jag att det är ännu roligare.

Därför måste jag säga att jag saknade något som heter Klack i matchen AIK-Dalen. Annars var matchen bra. Klacken kommer i slutspel. Jo man vet ju att AIK kommer att vara topp 4. Annars var det bra igår. Men jag skulle nog försöka avgöra istället för att rulla boll och försöka göra så att motståndaren inte tar bollen. 1 minut kvar ungefär och AIK försöker rulla bollen och hålla bollen inom laget. Dalen får plötsligt bollen dock och med 20 sekunder kvar smäller det. Gladast i på hela adidas läktaren blir en liten pojke som max kan vara 8 år. Säker 5-6 åring Springer nere på golvet och skriker jaaaaa. Det lilla barnet har. Matchen var helt klart värd att se gratis. Jag brydde mig inte om ett dugg att AIK vann i Sudden.

2 Andra som var där vad jag såg matchen var Nicke Johnsson och Chippen Eddeborn från IBK Handen.

Fischer han man bara vinka till men det får räcka.


Jag gjorde ett försök att dubbla med matcher. Först till Brommaplan och sedan skulle jag med tunnelbanan till Hässelby för att sedan ta buss till Villastaden. Men klokt gjort av mig att ge upp resan vid Vällingby. Klockan var då 16:15 och jag kände att även om matchen hade börjat 15:00 så hade jag inte hunnit. Matchen började 14:15 och var klar 16:10. Matchen slutade 8-9 SD

http://www.innebandy.se/Templates/IDA/MatchInfo.aspx?PageID=8811&MatchID=481860&epslanguage=SV

TT-Uppsala 5-5. TT hade en usel start. Det är starkt att gå från 0-4 till 2-4 men sedan gör Uppsala 2-5 TT jagar till 5-5 och där verkar det ha slutat. Vilket lag som var bäst i Sudden vet jag ej. Hoppas att någon ärlig person kan svara på det. ( Alltså inte en som bara vill svara med 100% hjärta och ingen ärlighet). Detta är med all säkerhet toppen lagen. Uppsala har kommit i kapp verkligheten.

Järfälla-Granlo spelas dagen innan Lucia. Nu var det länge sedan den skulle ha spelats egentligen.

Hoppas att Odelberg kan lyckas besegra Uppsala som dem gjorde förra säsongen på hemmaplan. Granlo får gärna förlora mot Hagunda och Handen skall bara vinna mot Hässelby i Torvalla. Det är en storrisk att Odelberg tappar Spångberg,Norrling och Johansson annars och det blir inte bra. Granlo har inte bevisat någon speciellt. styrka.

Måndag idag. Snälla ge mig en seger till Helsingborg. Det skulle vara bra.

SSL innan VM skulle då se ut som så. AIK,Warberg,Dalen krigar om vem som får välja först. Falun, Linköping,Pixbo,Caperio,Umeå,Helsingborg och Storvreta skulle kriga om slutspelet.

Avslutar med en match från en annan serie. Vendelsö-Täby spelades i Lördags innan Handen matchen. Täby har exakt likadana tröjor som Caperio Täby. Handen spelarna försökte lura mig att det var A-laget som spelade. Vi hade snackat om att det var Täby länge. En som inte verkar ha hört något var Robin Rudberg. Citat " Det står inte vilket lag som är hemmalag". Jag svarade skämtande. Du förstår det är Täby som är hemmalag.


Täby har vita tröjor och sitt speciella Caperio Täby märke vid maghöjd. Märket är täcker nästan halva tröjan och är blått.

Men Okej nu märker jag vilka som har misslyckats mest. Innebandymagazinet:

Järfälla slog serieledande Visby

Det är oerhört jämnt i toppen av allsvenskan norra. I helgen var det många resultat som jämnade ut tabellen.
- Jag tycker vi vinner rättvist och är bäst sett över hela matchen, säger Järfällas lagkapten Hampus Dargren.

Visby IBK förlorade toppmatchen mot Järfälla med 7-8. Trots detta behåller laget serieledningen med minsta möjliga marginal.
- Vi är ett bättre lag än Järfälla, men får en riktigt dålig start på matchen, säger Visbys Hampus Dargren till Hela Gotland.

Rätt skall vara Järfällas lagkapten Per Kjellgren. Kom igen nu Innebandymagazinet. Känns som om man inte skall lita på er till 100% och tro på allt man läser från er eller??? Som vanligt är Gotlandsmedia vakna. Snyggt att dem kan leverera när ingen annan vill eller kan!!!

1 kommentar:

TTsupporter sa...

Uppsala var hetare i sudden.