Summa sidvisningar

söndag 14 november 2010

Söndagen bjöd på allt möjligt!!!

Första perioden av Odelberg-Handen. Handen var på hälarna och bjöd. Ungefär som "tomten" kommer att göra om 1 månad och 10 dagar. Odelberg lekte inte med Handen. Det var Handen som slarvade. Handbollsklister herregud kära någon om det är något lag som borde vara vana Handbollsklister och annat skit så borde det vara Handen. Torvalla Sporthall är större men också mer klister enligt mig.

Det som var riktigt dåligt var: Trubbel med omklädningsrum. Magnusson mer känd som innebandyklubban var sur och ville anmäla till förbundet. Falu Bandy skulle spela klockan 3 och redan när Handen kom in så var dem där. Det blev trubbel med att Handen fick byta omklädningsrum. Vatten kan bara fyllas på i ett ställe. Kranen sitter för handfatet så att få flaskan ner är lite svårt. ( Försökte själv att fylla på). I första omklädningsrummet kom det inte kallvatten. Domarna ville vara med i matchen för mycket tyvärr ( Det enda positivt jag ser är den snåla. Återkommer till det senare i bloggen). Det var blåsningar hit och dit. Båda lagen missgynnades. Matchens lirare i Handen Pata så klart vem annars. Idag fick jag lite Inside Information. Stefan Norling har gått tillbaka till Balrog. Verkar som om han är lite osäker på vart han skall spela eller? Angående just Stefan Norling träffade en annan Norling idag som jag inte visst om vem det var innan. En som sade till mig: Att hennes son har spelat där jag bor. Jag förstod att det var förälder till Stefan Norling. Jag frågade om det fanns fler Norlingar. Om det kunde bildas en femma + målvakt. Ja det finns. Kusiner i form av Nothén. Nothén materialare i Odelberg och Granlos Målvakt är bröder. Inte för att skryta men jag visst om det där med Sargvakter. Inte första året. Tyvärr går dessutom den uppgiften till Värmdö. Odelberg/Gustavsberg har inget lag under. Man är piskade att gå ihop med Värmdö.

M Norling försökte gömma sig eller??? Såg inte honom förrän när uppvärmningen började. M Norling sade såhär: Jag tror att Pata går förbi mig idag Och ja det gjorde han eftersom han har gjort fler mål än M Norling. Lyckades få napp på fiskande efter Spångberg däremot. Jag vet ju att han är AIK:are till tusen men idag orkade han inte kolla på AIK-Sirius. Har träffat ena delen av hans föräldrar när jag sett AIK matcher. Dahlen målvakten i Odelberg pratade jag om försvar och målvakt. Bådas fel att dem släppt in så mycket mål. Duktigt att erkänna målvakt. Jag fick göra mitt vanliga arbete idag. Sargbygge. Stolar behövdes dock ej. Som ni märker känner jag många i laget Odelberg/Gustavsberg. Nej jag har inte bott där. Men man fick Hicka när Västerhaninge IBK P89 spelade i samma serie. Man var helt tokig. Varför kunde inte detta lag stoppas vad är detta. Men idag har jag sett Odelberg från 4:an till Allsvenskan.

Finns 2 lag som det brukar vara så mycket publik i Gustavsberg det är Handen och självklart Visby. Det skall byggas en ny hall dock.

Den andra matchen jag såg. Var AIK-Sirius. Sirius går inte till slutspel. 13-4 blev slutresultat. Och ja AIK lekte. Jag den snåla som jag är kan vara glad för att jag fick gå in gratis. Kom in när det stod 3-1 14 minuter in i första. Om Odelberg-Handen matchen hade slutat innan klockan 16:00 hade jag kommit prick klockan 17:00 till Solnahallen och antagligen fått betala inträde. Steineck aj aj aj snacka om dubbelsmäll 1: Han släppte in alldeles för mycket. 2: Han byttes ut inte av det utan att han fick en misstänkt hjärnskakning. AIK:s supertrupp var ruggiga idag. Micke Gunnarzon får + idag för att försöka få matchen att just bli match och inte någon slagsmål. Gå därifrån är det rätta ordet.

Mora Vann idag i Sudden mot Dalen. Veckans skräll helt klart. Kan Dalkurd göra något så ruggigt som att klättra från division 6 till division 1 utan att stanna någon säsong så borde Dalalaget Mora kunna vinna någon match i SSL...

Min kritik funkar på Hagunda... 5-7 mot Älvsjö. Känns som om det är Älvsjö nedgång nu.

Visby IBK vinner idag igen. Gävle kommer med 1 period. Sedan blir det hejdå. 3-7 slutar matchen. Wilmer Viinamäki Översatt till Svenska Vinberg och Dahlgren på samma poäng.

TT hänger på Visby. Uppsala lagen har vaknat nu.


Bloggen tar inte slut där. Hammarby har värvat mer. Funkar det inte måste dem värva. Jonas "Tractorn" Hansson Finns nu med i truppen. Vem är nästa förvärv??? Livets Ord. Skull kanske varit bättre att ta WO och be i kyrkan denna Söndag. Hammarby vann 3-12

HIBS vann idag mot Tillberga 6-11

Duvbo vann 9-7 mot Storvreta Ungdom.

Veckans skräll Mora som vinner i Sudden mot Dalen. Veckans utklassning AIK och Hammarby. Veckans vi vaknar försenat är IBK Handen. Pata vaknade till slut. Veckans vi vill också vara med i matchen. Domarna som dömde Odelberg-Handen.

"Som en klok person sade idag. Det gäller att ta bort Pata så vinner man". Idag tävlades vilket lag som hade sämst försvar inte bäst anfall. Handen hade lägen och vann skotten i första med 7-10 men låg under med 4-0.

Inga kommentarer: