Summa sidvisningar

onsdag 3 november 2010

Viktigaste i Norra Allsvenskan och Almgren + division 1.

Både Martin Norling och Patrik Pata Andersson är viktiga för sina lag. Viktigast väljer jag Pata. Patrik Svensson är också viktig för sitt Granlo. Men det känns för mig att det står mellan Pata och Norling. Jag väljer då Pata. Pata slår dem genialiska passningarna till Schantz. Plocka bort Pata och ja Schantz är ganska mycket bort också. Plocka bort Martin Norling. Spångberg och Kim Johansson kan mer. Vi får se hur det är med Martin Norling. Har inte sett honom denna säsong men näst nästa helg skall jag se honom. Visby och Järfälla har minst 2 viktiga och det är därför dem är högre upp. Wiinamäki och Norman är inte lika viktiga då Wiinamäki har Dargren minst och Norman har Landberg. Landberg är minst lika viktig som Norman för Järfälla. Landberg från Finspång imponerade mig mer än Norman i matchen mot Handen. (Dock var det helt rätt att välja Löfbom som matchens lirare i Järfälla). Det är bredden som gör skillnaden mellan botten och toppen.

TTIBK: Ja dem har spelare som är viktiga. Där finns många spelare som kan avgöra. Lagspel kallas det. Precis vilket innebandy är. Coach Matsenius har jag inte mycket koll på.

Men Anders Almgren materialförvaltare har jag koll på. Tro eller ej när du ser honom idag så skulle du kanske inte tro att han har spelat i Hagsätra på elitnivå. Hagsätra som gick ihop med Högdalen AIS sedan. Han har spelat med bl.a. Kokocha som startade Hagsätra. Det var länge sedan dock. Fanns inte många godkända innebandyhallar för Elitserien på den tiden. Det var Skärholmshallen som gällde. Sedan vad jag vet så har han varit materialförvaltare för Fornudden. Den tiden har jag inte pratat mycket om med varken honom eller hans moder som alltid var på matcherna med. Tänk att många lag kör och körde med att spelarna hela tiden måste bära sina klubbor hem och tillbaka. Så var det inte när Anders var i Haninge som materialförvaltare. Det rummet som Handen har nu hade Haninge då. Där låg klubbor,matchtröjor vattenflaskor med mera. Alla spelare hade sin plats. Vi i den dåvarande klacken brukade komma lika tidigt som jag kommer nu också till Handen matcherna ( Det har smittat av sig). Till och med kanske tidigare för att hinna äta prata med spelarna tränaren Forsman var också rolig att prata med. Men vad har detta med TT? Är det säkert någon som tänker. Där var Anders Almgren redan innan och ja han fick göra klubborna. Jolly eller Fatpipe det var han som gjorde dem. Allt från början. Klubban är helt svart från början. Inga Jolly eller Fatpipe märken. Det var allt från början. Anders var viktig för Haninge och jag vet nu inte hur han är i TT men jag gissar på att han tar sitt arbete på 100% allvar.

En gång vann Haninge Silver i Europacupen. Nej det silvret hängdes inte runt hans hals. Han tog den innan. Han ville inte ha den. Varför då? Frågade jag. Hans svar: Guld vinner man silver får man. Eller som en väldigt speciell fråga löd. Vet ni ( jag och en vän till mig) när materialförvaltare får vara ledig under en säsong? Vi visste ingenting om materialförvaltare arbetet så vi var tysta. Till slut kommer Anders med sitt speciella svar. Eget dödsfall. Anders passar verkligen som materialförvaltare och på den tiden i Haninge jobbade han som vaktmästare. Ja så visst är och var han en trovärdig människa som slet hårt för att få sina saker gjorda. Nu vet jag inte vad Anders gör som materialförvaltare i TT. Om han kör samma som i Haninge eller om det är mer att fixa sarg och stolar som Handens materialförvaltare.

Skall bli kul att se Anders igen när han kommer till Torvalla igen. Varmt välkommen tillbaka. Senast jag såg honom och hans mor var när han var i Hammarbys herrlag som han var med i säsongen 05/06.

Något som var ännu mer spännande var när AIK kom upp till Elitserien. Almgrens moder är AIK:are. Berättade att hon brukade små skoja lite med AIK klacken. Sätta på sig Haninge IBK tröja i AIK klacken det är vågat. Men många av AIK:arna kände henne så det var lugnt.

Jag har nog aldrig varit så rädd som jag var när Modern plötsligt ligger helt platt på Golvet längst uppe. Jag visste inte om att det fanns något som hette Astma. Så jag blev helt chockad. Jag blev ruggigt rädd och kunde inte se matchen som pågick. Ambulansen kom in och ja det blev sjukhuset. Sedan hemma matchen efter det så berättade hon att hon hade astma och jag frågade vad är det och fick det förklarat.

PS. GGIK:s förra materialförvaltare den unge Kjell Byqvist var lärjunge hos Anders i Haninge IBK.

Även division 1 kör med uppehåll. Tråk tråk. Men visst jag tippar även den redan nu.

Farsta-Nacka Toppmöte. Yxan Yxner hugger till Nacka seger.

Gottsunda-Sundbyberg Carman, Skoog med mera vinner matchen.

Åkersberga-Tullinge. Hoppas att Tullinge vinner den orangea kampen.

Tillberga-Huddinge. Huddinge åker till Tillberga för att vinna och det gör man.

Livets Ord-Hammarby. En match för Mattias UNT Holmgren. Hammarby är ett lag som han gillar i fotboll och då borde han gilla dem i innebandy också.

PS: Jag lägger aldrig ut vad det är för Odds på spelen. Dels för att jag inte spelar på dem längre, Dels för att man skall inte följa mig för det kan gå snett och sist men inte minst för att jag inte skall få någon att bli förbannad.

Till sist. Är det Bettan eller Holmgren som väljer att tippa åt Bettan? Det är helt skrattretande att Bettan leker följa John med Holmgrens tips. Hon tippar exakt som Holmgren skriver. Kan hon inte ha egen analysteknik eller eget tänkande? Tydligen INTE!!!

Inga kommentarer: