Summa sidvisningar

torsdag 9 december 2010

Brunt går bra men inte Silver...

Som jag skrev igår så städade jag lådorna. Hittade lite speciella grejer. Bl.a. Pengar från Utlandet. Forex var förstås stället jag skulle till med mina 4 sedlar. Jag visste inte vilket lands valuta det var. 2 av dem gissade jag att dem skulle vara från Öst Asien som Malaysia Kambodja Thailand Kina, Japan eller liknande men jag ville veta exakt. Dem var Thai Bath värda 25 kr. Men dem andra 2 tog tid. Kassan var till och med tvungen att kalla på en expert som var bakom disken. Dem kollade i vad dem kallade för fusk boken där alla olika länders sedlar fanns. Ja visst till slut hittade dem. Pengar från Armenien som tyvärr hade blivit värdelösa 2004.

Nu kommer vi till rubriken och början till att jag tänkte åka. Jag trodde att det var Riksbanken som tog emot 50 öringarna till den sista mars. Men så var det inte det var dem "Vanliga bankerna som tar emot 50 öringarna. Jag hittar först Swedbank men där skulle man ha deras bankomatkort för att kunna stoppa in 50 öringarna i en automat. Jag har inte Swedbank kort så det blev att gå vidare till Nordea där jag är kund. Närmaste Nordea kommer jag till. Där blir svaret nej tyvärr närmaste kontanthantering har vi i Fridhemsplan. Jag tänkte nej och frågade söderut Det blev då Skanstull som första svar. OK jag åker dit. När det väl är min dag så får jag svaret nej tyvärr jag trodde du hade med dig dem bruna 50 öringarna.... Dem där som du har får du ha kvar och leka med. Tänk vilken skillnad det är mellan valörer som bara har olika färg. Det är bara att gilla läget.

För att få in lite innebandy. Schweiz leder med 6-1. 45:39. Har spelats när jag börjar se matchen.

Inga kommentarer: