Summa sidvisningar

måndag 20 december 2010

Dagens blogg handlar om Storvreta-PIxbo även lite annat.

Aha oj jag tog det i förskott. Där ser man. Följer man inte högsta ligan på samma vis som man gjorde när Haninge var med där uppe för många år sedan. Ja då tänker man kanske att SSL slutar när dem andra serierna slutar. Så gjorde jag.

Men så är det inte... SSL fortsätter. Calebsson har med andra ord en chans till att vara etta i poängligan innan jul uppehållet. Jag skrev något som är i klassen total grov missbedömning eller för dålig koll. Innebandymagazinet har också uppmärksammat om att Calebsson inte gjorde en endaste poäng. http://innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=40169

Storvreta-Pixbo eller Kohonen-Calebsson. Det blir nog fler fina assist än fula och tuffa tag när dessa 2 spelare spelar. Får se hur Öhman reagerar som skytt nu när han inte fick en VM plats. 90-talets födda första VM och Herrlandslagsspelare Henrik Stenberg spelar på andra kanten. På Pixbos sida står det med all säkerhet åtminstone Brännberg. Men andra sidan blir nog svårt att gissa när fler spelare fått vatten i sin kvarn. Jansons, Julkunen och Glaerum. Den sistnämnde hade en poäng utdelning på 100% mot Umeå.

Holtz får symbolisera "Busen" i denna match.

Hoppas på en bra och tight match.

Golvet i Linköping gör att laget vinner på hemmaplan. Jag har visserligen inte varit där och inte sett golvet från TV heller.... Men det där med golv har varit ett problem länge.

En hall med läktare så att det får mycket plats eller flera små hallar som håller mått för spel med minsta möjliga marginal och där man kan minska konkurrensen mellan Handbollen och Innebandyn. Så är det bara helt enkelt. Att det dessutom finns ett gymnasium mittemot där det går mer än 1000 elever, att det dessutom kommer in andra som spelar fotboll, att det inte har gjorts om på ett bra antal år. Att det inte har städats ordentligt eller att tvätt medlet som man har för golvet inte har tillräckligt påverkan med mera. Alla ni som kör med "förlorade p.g.a golv analysen" eller "golvet var si och så analysen" och sist men inte minst "Golvet gjorde så att vi inte kunde spela vårat spel analysen" Jag håller med om att Torvalla sporthall har mycket klister och skit som gör att det förstör för motståndaren. Men samtidigt är det så att många hallar har sina brister.

Jag kan själv erkänna att jag inte gillade Solnahallens golv när Haninge spelade mot AIK för att det studsade allt för mycket och ibland tänkte jag att detta är perfekt för Basket men inte innebandy. Fick höra att det beror på fel när man hade lackat golvet. Det hade gjort fel. Det hade inte putsats och slipats ordentligt innan. Man hade bara lackat på.

Första borta matchen jag såg med Haninge var istället Eriksdalshallen. Högdalen hade sin hemmaplan där på den tiden jag såg dem mot Haninge.

Sedan en annan hall som jag har sågat en hel del Löthallen. I Löthallen bjöd Råsunda IS ( numera Täby) på gratis match för alla som var under 18 och ja jag var under den åldern då så varför skulle man inte dit? Det var bara att åka utan att tveka. Även kallat arabmusik området. Arabmusiken spelades gång på gång och den finns med än idag. Skulle inte förvåna mig om det fanns kompass som visar riktningen mot Mecka,Koranen med mera med i någon väska...

Jakobsbergs Sporthall är nog den sporthallen som jag har minst invändning på. Jag fick väl plats alla gånger som jag såg Järfälla-Haninge det var inget speciellt med golvet heller. Kan vara för att Haninge allt som oftast vann mot Järfälla.

Botkyrkahallen besökte jag med hjälp av Sanktan finalerna. Den har jag aldrig heller besökt i samband med elitserie spel. Balrog-Vendelsö P92 1 gång. Den lyckades Vendelsö vinna. A-laget ville jag inte se eftersom jag hade fått höra att det blev slagsmål där det vevades slag ordentligt året innan. Dessutom fanns/ finns rykten som spökar där.

Täljehallen. Jag har nog aldrig varit så förbannad på någon jag känner som jag var efter denna match. Hur roligt är det att gå en lång väg när regnet faller när du kan ta buss och gå en betydligt kortare väg???Det som hände var att en av mina vänner säger först att han inte har SL kort. (I Jordbro och Älvsjö behöver man inte gå förbi någon spärr)... Det är fritt fram. Den ena av dem 2 jag åker med har fått låna busskort som jag hade extra eftersom min mor hade eget kort och inte behövde åka någonstans den helgen. Den andra vet jag inte om. Väl i Östertälje station frågade jag har du busskort??? Nej svarar den som jag inte vet om. Vi fick gå hela vägen när det ösregnade. Väl när vi kommer fram till Täljehallen och sätter oss ner plockas något upp. Med största möjliga leende visas ett SL kort och jag blir rasande.


I Jordbro fanns och finns ingen spärr vid ena ingången. I Älvsjö behöver man inte heller gå genom någon spärr. Det var typ första eller Andra gången han hade busskort.

Moders kort kunde jag låna ut men fader och jag delade kort för att han jobbade natt och jag gick i skolan på dagen. På så vis kunde vi slippa betala för 3 kort...

Inga kommentarer: