Summa sidvisningar

måndag 6 december 2010

Dagens VM matcher och morgondagen

Polen och Schweiz spelade jämt tills 15:e minuten. Schweiz var bättre matchen igenom men det var jämnare innan just den 15:e minuten. Schweiz trummade på och vann matchen med 2-12. Mikulski bänkades i andra och tredje. Jag gissar att det är eftersom Polen på morgonen kommer att möta Lettland i en avgörande match imorgon. Hoppas att det är därför och inte för att han har en skada.

Tjeckien-Norge. Har inte så mycket att skriva om den matchen. Bara att jag inte såg den nästan alls. Jag såg Ales Zalesny Utvisning i första halvlek när han missade volleyskott. Även när Glen Evensen puttar ner just denna Ales Zalesny bakifrån + det power play som Tjeckien hade 8 minuter ungefär av första.. Jag var trött efter att ha skottat snö med mera. Jag somnade sedan. 4-4 ser jag nu att resultatet blev. Bra Norge men tyvärr kommer ni få känna på Sverige i kvartsfinalen. Tjeckerna vinner gruppen på bättre målskillnad.

Fanns 2 matcher till men följde bara dem som gäller angående kvartsfinal.

Imorgon skall grupp A,B och C avgöras.

I grupp A så kommer Finland vinna mot Ryssland och få möta Polen som jag hoppas vinner över Lettland. Om Letterna vinner så får Finland möta dem istället.

Ryssland möter Schweiz som vinner lätt mot Singapore.

Sverige möter Norge.

Jag hoppas att Sverige vinner alla sina matcher. Då skulle det betyda att om Estland vinner mot eller kryssar Australien vilket dem antagligen gör så får dem möta Tjeckien i kvartsfinal.

Idag är det även 92 år sedan Finland blev självständigt från Ryssland...

Kurriosa: Gustav Vasa var den som grundade Helsingfors. VM spelas med andra ord i Svensk grundad stad. Helsingfors vara bara något litet innan.

Inga kommentarer: