Summa sidvisningar

tisdag 7 december 2010

Det börjar bli jämnare.

Finland-Lettland
Schweiz-Ryssland
Sverige-Norge
Tjeckien-Estland.

Estland är det land jag hoppas mest på. Tjeckien är det lag som är sämst av topp 4 innan detta VM enligt mig.

Ryssland är ett land som jag också hoppas på mot Schweiz. Men där tror jag att när slutspel kommer så höjer sig Schweiz tillräckligt för att bli alldeles för svåra för Ryssland.

Sverige kommer att vinna relativt enkelt mot Norge eller inte????

Finland kommer att vinna lätt mot Lettland eller inte???

Sverige har bästa + statistik. +78 ( 81-3) Schweiz har +51 (55-4) Tjeckien har + 40 (45-5) Finland har en match kvar och har + 31 (36-5). Nu är det visserligen helt olika länder som dem har mött.

Canada är bästa icke Europeisk land om man kollar kartan. Dock har Kanada många Europa födda i laget inte minst i Finland.

Jag hade önskat att Tyskland och Norge bytt plats i grupperna för jämnhetens skull.

Tjeckien-Norge i Kvartsfinal hade varit något ultra bra. Det hade blivit en krigar kvartsfinal.

Hoppas att Estland kan göra en bra match. Jag är dock lite rädd att Tjeckiens andra kedja kör över Estlands andra kedja.

Detta börjar likna åtminstone EM och inte 4 nationers spel vilket jag bara ser som 100% positivt.

Inga kommentarer: