Summa sidvisningar

onsdag 1 december 2010

Synar topp 10 poängligan I SSL.

Då jag inte har tillräckligt kunskap om vilka spelare som är bäst i dem andra ligorna och dem andra länderna ( SSL och Sverige enda jag har koll på). Jag väljer dock som ni ser i rubriken att syna dem 10 spelarna i topp 10 listan.

1: Calebsson. Mannen som har varit i Schweiz för att ladda om har nu kommit tillbaka till Sverige för att spela med Pixbo när dem satsar. Ingen överraskning att han är med i toppen. Har varit med länge inom Svensk innebandy. Den bästa högerfattade spelaren även om det kommit nya som försöker konkurrera ut honom så är han kvar som etta. För mig: mannen som tillsammans med Johan Anderson hade det största ansvaret att ta hand om Jönköpings anfalls spel under dem bästa tiderna JIK hade. Kommer från en av JIK:s förra planteringslag Fagerhult

2: Mika Kohonen: The Mighty man. Ingen överraskning att han är där han är trotts att Storvreta inte är på slutspelsplats. Om nu inte Storvreta tar slutspelsplats när grundserien så undrar jag verkligen om inte Kohonen kommer att byta klubb.

3: Ricke Hyvärinen Smeknamn Totti. Rickie Hyvärinen finnen som gjorde den avgörande passningen och förändringen. Passningen var nog suverän till Tiitu i VM för alla Finländare. Blev känd för mig när Råsunda klev upp från dåvarande ettan till dåvarande Elitserien nu mera SSL. Tänk att första gången spela ett VM och få göra avgörande Assist i Finalen. Det måste varit en dröm för Hyvärinen. Förr eller senare skulle han med. Har varit med Bron-Sundbom i Haninge också.

4: Brännberg. Innebandyspelare,innebandybloggare och sysslar med Marketing och kommunikation för att locka nuvarande spelare och blivande spelare att köpa material från Renew Group. Bloggen bevakar från Norra delarna av Europa till södra delarna av Asien. En helt ny spelare för mig.

4: Rasmus Sundstedt. Har hört att denna spelare var en bolltalang i många sport stora bollar och små bollar. Innebandyn blev hans Sport. Alltid på god humör. Svår att psyka. Dragskotten har alltid varit hans styrka sedan junioråldern. Backen som blev Binges Forward. Var den stora ledaren till att Gustavsbergs Pojkar födda 89 var etta i många cuper. ST:eriks cupen med mera. Klättrade upp från dåvarande 4:an till dåvarande division 1 i raketfart.

4: Patrik Hagberg. Bildade i Hässelby en trio med Ackevi och Måwe som gjorde över 100 poäng tillsammans på en säsong och det blev lite snack om saken. Men nu är det bara Hagberg som levererar.

4: Magnus Svensson Warbergare lika länge som jag sett herr innebandy. 00/01 Det var min första säsong som tittare på herr innebandy. Svensson har varit the one i Warbergs poängliga i många år och har funkat som en ledera.

8: Erik Forsgren: Helt new för mig. Ingen spelare som jag har lagt märke till.

9: Billy Nilsson. Kungen av godtemplarnas Godis i ett antal år. Nu är han den lysande stjärnans stjärna.

10: Rasmus Enström: Precis som Kalle Brännberg gjorde mot Helsingborg gjorde denna mot Storvreta. Dock har han inte lika duktiga spelare med sig i laget. Det har snackats om landslaget eller inte. Blir nog nästa VM om han har samma form som nu...

Inga kommentarer: