Summa sidvisningar

fredag 28 januari 2011

3 spelare räddar inte ett helt lag!!! JAS

Snart kommer helgen igen. Men det skall avverkas en fredag också. Fredagsmys med mera. En lång fredag. Balrog skall ha match mot Helsingborg. En match där Helsingborg skall vinna lätt som en plätt. Kafka och Talme har inte gjort så mycket för Balrog som det skulle behövas. Men som sagt man bygger inte ett helt lag kring 2 man. Det är den största anledningen till att Balrog fortfarande är på nedflyttningsplats. Mullsjö har en bättre bredd än Balrog. Balrog har Karlsson, Björkström och Talme att förlita sig på. Bara 3 forwards som snittar 1 mål per match. Det blir då svårt i SSL.

Just detta att 3 spelare inte gör ett helt lag kan vara orsaken till att Handen bara tagit en poäng borta. Patrik och Patrik har gjort en hel del och Andersson var dominerande mot Odelberg och tydligen mot Visby också. Men resten kommer. Handen är mitt uppe i en generationsväxling där nya junisar kommer in och spelar. Adamsson är nu borta och snart kanske Linder också... Pata har börjat fixa sina skott också och när resten av laget förbättras så blir det åka av för resten av lagen. Tyvärr har Handen den tendensen att vara där ner och vara typiska mittenlaget.

Visby verkar ha en enorm kris. Man ställer in träningar igen. Detta gjorde man när man föll från 1:a till 6:e plats på en endaste match. Den mot Älvsjö. Kan Gafvelin rädda fallande kniven. Visby är i generationsväxling och dem har inte Crille Nilsson, Wahman med mera kvar. Anfallet alltså... Om jag skall vara ärlig så hade Visby enorma defensiva brister mot Handen. Visby satsar på topp 4. Det tycker jag att Visby har helt klart material för d.v.s på pappret.

Lika dåligt som Visbys defensiv var mot Handen lika dåligt måste nog Järfällas offensiv varit mot Odelberg. Det skall påpekas när ett lag som Järfälla inte kan göra ett endaste mål på ett lag som släpper in 9 mål per match igenom snitt.

Odelberg har 3 topp spelare men tyvärr för dem så klarar inte heller dem 3 att göra ett helt lag och rädda ordentligt.

Om nu Handen lyckas behålla samma lag som denna säsong så kommer jag minst ha topp 5 som målsättning för att stanna kvar och hjälpa till i Handen. Att varenda säsong vara 7,8,9 är inget jag vill se. Jag flyr hellre än att fäkta illa.

JAS är också med i rubriken. JAS står för Junior Allsvenskan och inte JAS-plan... Hos en av mina favoritbloggaren hittade jag detta: Har du bäst koll på juniorinnebandyn i Sverige?!

Tipstävling inför slutspelet i juniorallsvenskan!

Hur man går tillväga finns att läsa på: http://www.unt.se/blogg/blogg.aspx?blogg=1006535

Inga kommentarer: