Summa sidvisningar

torsdag 27 januari 2011

Henrik Nilsson till Duvbo. UNT och GT och Handen-Visby

Ja jag var på Haninge bibliotek och tänkte att jag skall läsa Gotlandtidningar GT. Läste måndagens för att se vad tidnings bilagan hade skrivit om Handen matchen. Henrik Nilsson kommer framöver att spela med Duvbo som han kom från till Visby. Mika Packalén skall tydligen vara beredd på att ge sin plats till någon annan tränare. Men Ordförande Henrik Svensson är nöjd med Packalén och vill inte att han skall avgå trotts placeringen.

Gotlandstidning är enligt mig den mest aktiva tidning när det gäller innebandyn och sport i huvudtaget. UNT Upplands nya tidning är också bra. Det är dem 2 jag mest läser av papperstidningar när jag vill veta mer om lokal sport.

Visby IBK syns bra ofta i GT vilket har fått mig att följa Visby IBK. Sedan känner jag många som spelat och en som spelar i Visby IBK.

GT hade en hel sida med bild på innebandycentret och där i mitten var Gafvelin. Alla förutom Falun och Storvreta jagade Gafvelin inför denna säsong. Det blev AIK bänk. Nu är han i Visby IBK för att börja om på ny kula.

Idag har Visby IBK kaptenen Kimmo Eskelinen bloggat. Daniel Gonzales Palm får bra cred: Daniel Gonzales Palm, ytterligare en framtida SSL-spelare från Handens lag. Skön kontroll, fysiskt stark och ett härligt flow.

Övrigt skriver han om Handen matchen Sen sist har jag/ vi iallafall hunnit med att förlora mot Handen. Ganska klart dessutom. Handen spelade bra och hade kontroll på grejerna fullt ut.
Patrik Andersson var bra, vill poängtera det. Men inte lika dominant som första gången vi sågs. Vilket i sig inte behövdes, eftersom vi var sämre än sist.

Inga kommentarer: