Summa sidvisningar

torsdag 27 januari 2011

Innebandy spelare kämpar tillbaka

Då har man fått läsa något som jag tycker att TT:s blogg borde skriva om. Välkommen Peter Lindgren. Körtelfeber är inget kul att ha. Har läkarna kunskapen så kan det bli bra. Jag känner flera personer som har Astma. Han har inte spelat en endaste match denna säsong i Allsvenskan. Första matchen kommer han in efter 2 månader utan träning ( Läkarens ordination och gör mål för TT. Hoppas att det är bra nu för Lindgren. Jag håller med om att innebandy är roligt. Speciellt när man vinner. Men jag skulle nog ha tappat suget och givit upp för gått. Starkt jobbat Lindgren och välkommen tillbaka till innebandyn. Hoppas att han mår bra och är helt frisk både för hans och TT:s skull.

Jag brukar tänka att alla som kommer tillbaka är krigare och kämpar.

Jag har lämnat innebandyn spelmässigt p.g.a laget Haningepojkarna P88 lades ner och jag varit lat efteråt. Men jag kommer aldrig lämna innebandyn blogg mässigt och tittarmässigt. Finns inget kanske kanske kanske. För mig är det lika klart som att Sveriges flagga är gul och blå och Finlands Blå och vit.

Finns det något jag kan ändra på i bloggen så skriv era tankar. För läsare har jag. Skulle vara kul och läsa era tankar också. Är jag för destruktiv för nitisk eller något. Det gäller att säga emot. Snälla våga göra det. Jag utvecklas.

GittanG hade skrivit om att någon skrikit "skojar du" från Läktaren till domaren. Men herregud kom till Torvalla Sporthall och kolla på Handen.

Förresten vill vi ha bloggare som skriver lite hur som helst. Vill vi ha domaren som bara visslar med hjälp av sin visselpipa och tar sitt arvode och bara går därifrån utan att kunna förklara varför man gjorde som man gjorde.

Jag vill inte ha sådant på Allsvensk nivå. Det är inte så att bara den högsta serien skall ha topp och sedan får vi som gillar dem lägre serier domaren som nästan inte klarar av. Det bästa är att ropa och skrika när matchen pågår och inte att ringa domarna efter matcherna eller att gå ut till media. Blogga gör jag för att jag vill analysera matcherna till andra som inte var där.

Våga säga vad ni vill säga för annars blir allt likt en cirkus som bara kör runt och runt. Det skulle vara kul att få något konstruktivt positivt och/eller negativt spelar ingen roll. Tillsammans utvecklar vi sporten innebandy.

Har jag fel så kommentera varför jag har det.

Man behöver inte vara debattör eller politiker eller expert för att säga vad man tycker.

Inga kommentarer: