Summa sidvisningar

tisdag 25 januari 2011

Jag hade viljat vara där...

Ja jag går inte till innebandy på vardagar. Men denna gång ångrar jag mig. Det hade varit roligt att se Kentha Sjögren. Matchen i sig hade jag inte förväntat mig annat än AIK seger. Det finns ingen spänning och substans för det mesta i dem där toppen mot botten matcherna. Visst det finns vissa enstaka men att betala samma pris för att se AIK-Balrog och att se AIK-Täby denna säsong??? Känns inte som en bra investering då att se AIK-Balrog när man betalar. Jag vill med andra ord inte se en match som redan är klar innan den har börjat. Kentha och dem andra stora jättarna inom innebandyn går säkert gratis på matcherna.

IBK Handen har sin el magico. Att betala 60 kr för att se Patrik och Patrik absolut. Att dessutom hitta ett hål och märka att sargen måste flyttas och att stolarna måste till andra sidan. Självklart gör jag det för att komma in gratis.

Jag hämtar nog mina matcher denna helg från Division 1. Carman och hans Sumpan hoppas jag kan stå upp mot Tullinge. Huddinge hoppas jag kan ta en skrällpinne mot Duvbo. Hinner jag så skall jag också se Hammarby-Åkersberga.

Inför dem matcherna: Carman och hans Sundbyberg mot Lindman och hans Tullinge. I Hallonbergen.

Carman en spelare som Handen ville värva ( Snackade en gång med Sundbybergs före detta målvakt Johan Gustavsson). Carman tackade nej p.g.a resandet. Arash Mirbaz den lilla lilla backen ja om man jämför med hans bror Jawad Mirbaz som var som en tyngdlyftare redan för många år sedan. Victor Skoog tidigare Odelberg spelare oj där finns det mer talang.

Tullinge med spelare som Lindman Wallberg Ericson. Kristoffer Axelsson som coach. Henriksson som har rutinen med mera.

Vilka vinner den matchen. Det kommer att bli stentufft om Sundbyberg bara vill.

Jag tycker att Allsvenskan och Division 1 kan bjuda på mer skräll än vad SSL kan...

Fler möjligheter finns.

Caperio Täby spelar idag mot Kais Mora. Helt rätt att bjuda på gratis inträde. Dock är jag också lat och vill sova tidigt och inte komma hem 22 tiden eller vad det nu kan bli...

Det är otroligt skönt att få göra lite som man vill och ändå kunna leva bra. En av mina ordspråk. Andra finns också med.

Etiken, den hänger man av sig i tamburen

Man får inte vara för hårt nackad.

När kaptenen tappar mössan dansar alla på bordet. Vi simmar alla i samma båt. Bästa: Det där har domaren fått om bakärslet.

Mer liknande hittar ni på: http://www.ordsprak.se/refat_ord.asp

Jag korrigerar även att det finns inget kval till SSL. Detta betyder att TT eller andra lag slipper möta lag som Landskrona och Jönköping. Men visst hade varit roligt för Matsenius att få möta Växjö Vipers där han tydligen har spelat...

Inga kommentarer: