Summa sidvisningar

tisdag 18 januari 2011

Kommentar angående söndagen och Hans Wallenstam!!!

Ja igår var jag trött. Idrottsgalan ville jag dessutom se. Men jag var arg på att Handbollen skulle sändas så att innebandyn inte sändes. Handboll med uppställt försvar 6-0 som det heter på det språket... Nej tack! Inget för mig.

Söndagen då. Ja det var kul att se Handen ta sin första borta poäng... Men det kunde blivit 3 Imponerades dock inte av Handens backar. Det var slarvigt med spel upp i mitten till motståndaren, försök till att dribbla och misslyckas med att ta tillbaka bollen. Sådana saker som får mitt hjärta att bli svagare. Lieback Asp Imponerade mest i Älvsjö. Skott rakt upp i krysset.Jag brukar inte applådera åt motståndaren men denna gång blev det en mini sådan. I Handen är det oftast och denna gång var det Pata som imponerade mest. En spelare som lyser i Handen mörkret.

Odelberg tappade igen. Det blöder ordentligt där. En fallande kniv kanske??? Granlo fortsätter att jaga Tyresö och Uppsala.

Gävle tar 1 poäng hemma mot annars suveräna TT. Vart var TT backen Dahmén. Varken mål eller assist från honom... TT har den styrkan att dem har flera spelare som kan och vill leverera mål och assist. Alltså inte bara några få topp spelare.

I SSL:

Ja Helsingborg vann mot Linköping i SD. Helsingborg Kviterade med 1 sekund kvar. Sådant har vi hört om förut. Vill minnas att När Sirius gick upp till SSL så vann man matchen mot Gävle med 1 sekund kvar. Full pott var det som krävdes för att Sirius skulle upp till SSL. Annars hade Gävle kanske varit där nu och Billy Nilsson hade inte varit i Sirius!?

Nu är det slut med Tåg Warberg eller? 3-7 Till Caperio Hyvärinen, Sundbom och Sundstedt som levererade Hat-trick. Bra gjort och grattis Caperio att ni bröt Sviten!!!

Pixbo och Dalen vann precis som jag hade förväntat mig.

Angående Pixbo: http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=40350

Innebandymagazinet har intervjuat byggbolaget Wallenstams VD Hans Wallenstam.

Har inte tanken slagit dig att "leka lite gud" och värva ihop ett guldlag på studs?
- Nej, det har det inte. Jag gjorde tio år i Frölunda hockey och i slutet handlade allt om pengar för spelarna. Då tycker jag själen är borta, som den är i ishockeyn där spelarna struntar helt i vilket märke de har på brösten.

Inför nästa säsong väljer klubbens huvudsponsor, byggföretaget Wallenstam, att satsa extrapengar på att heltidsanställa två tränare till sina A-lag.
- Jag är en riktig sportnörd och har fått en ordentlig mersmak av innebandyn. Jag gillar att sporten är till för alla och har genom åren haft väldigt kul med mina ledaruppdrag i klubben. Vi har varit duktiga på att vara jämlika och det tycker jag att klubben ska forsätta att vara, berättar Hans som är Wallenstams VD.

Även Junior satsningen har kommit från samma man...

Så nu har ni fått svar på vad Hockey spelare är. Har ni fått det fortfarande? Hockey spelare är alltså giriga människor som spelar för miljoner och får dem inte extra så sticker dem... Medan innebandyn spelarna arbetar hårt men får slita extra på vanliga arbeten för att hålla ihop ekonomin!!!

Mycket bra Hans mitt i prick!!!

Inga kommentarer: