Summa sidvisningar

söndag 23 januari 2011

Mos i SSL och Vändning i Allsvenskan!!!

Med all rätt vinner Helsingborg mot Mullsjö http://maistv.media.fnf.nu/special/maistv/

11-2 Blev det mellan lagen vilket är utklassning.

Storvreta Bankar ner Linköping ordentligt och visar att ja Uppsala skall ha det stora igen. Nu kör vi över lilla Linköping. Kohonen är inte med i målprotokollet denna gång heller och det betyder nog att han inte är med i matchen heller. 8-3 källaren är Linköping plats idag.

3-8 Rävarna fick en smäll till och frågan är om Pixbo "Polkagris rävarna" är värda att spela slutspel denna säsong. Dalen har gjort en imponerande säsong.

Falun försökte men orkade inte hela vägen fram. Som mest hade Umeå Umeå 8-2 och 9-4 på Falun. Slutresultat blev 11-7

Warberg tågar på igen och vann mot Sirius med 12-6

Allsvenskan då.

Älvsjö hade 3-4 och om jag skall vara ärlig så höll jag på att skriva att Älvsjö är en svår nöt för TT ungefär som kokosnöten ( Far jag kan inte få upp min kokosnöt)... Men nästa gång jag kollar på live match grejen på innebandy.se ser jag detta: 7-4 TT Jag känner att aha dags att ändra direkt. Grattis TT. Detta måste kännas skönt för er och ett steg närmare kval till SSL. Olika spelare som gör det för TT bredden finns igen. Starkt jobbat TT och grattis.
Period 3, 19.42 7-4, Stefan Längberg (Linus Näsman), Tyresö Trollbäcken IBK
Period 3, 17.30 6-4, Anton Lithén (Joel Ljungberg), Tyresö Trollbäcken IBK
Period 3, 16.07 5-4, Anton Lithén (Fredrik Cederborg), Tyresö Trollbäcken IBK
Period 3, 15.29 4-4, Linus Näsman (Peter Lindgren), Tyresö Trollbäcken IBK

Parnéus som nu är TT:s poängkung visar nog helt klart varför självaste AIK värvade honom en gång i tiden. Det var inte för att ha som kona utan för att talangen fanns hos honom. Den finns kvar.

Kommer så väl ihåg när Hammarby som jag höll på eftersom Nässelqvist Davidsson Linder Östlund Kronstrand Karlsson ( Sistnämnde numera assisterande tränare för Mullsjö) var med från Haninge IBK. Jag hade sett Älvsjö i V-torp mot Visby. Känslan var att mot TT skall Hammarby vinna. Men icke icke. Poängkungen för TT var samme man som gjorde 5-4 och 6-4 idag. Nämligen Anton Lithén.

Anton Lithén och Benji där har du 2 spelare som har varit med på resan en lång lång tid. Dem har varit trogna till BK Trollbäcken och TT ända ut i fingerspetsarna om inte till och med längre. Båda födda samma år som jag...

Grattis TT!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

en liten rättelse:
det är inget kval till SSL, utan direkt plats som gäller...