Summa sidvisningar

söndag 2 januari 2011

Nu börjar allt igen.

Nu har man kommit hem och läst dem bloggarna som man missat... Packalén som skriver om Allsvenskan. 89:or säger jag bara. Martin Norling,Patrik Schantz,Hampus Dargren,Anton Spångberg. Det är anmärkningsvärt att alla dem är med topp 7 poängligan.

Men visst 87% av alla mål som Handen har gjort står bakom Patrik och Patrik. Ja det får nog bli min MVP Duo också i Allsvenskan Norra. Tack till Mika som har räknat på procenten. Patrik och Patrik sedan 06/07 tillsammans på herrnivå. Alla säsonger i Handen.

Imponerande även av Dargren 28 poäng känns kanske lite men att leda Visbys poängliga och vara 4:a i poängligan imponerar. Framtiden är ljus för honom. Vapendragaren sedan junioråldern är Allsvenskans yngsta tränare Joel Weiss. Den kaxige retstickan och den ständigt rakade vem som är vem kan ni nog lista ut. Far och bror Dargren som tränare under ST:erikscupen eller (sanktan som smeknamnet var) tiden nu mera Mitticupen. Följde en hel del 88:a och 89:e serierna när jag var yngre. Hässelby P89 spelade Hampus i på den tiden.

Odelberg P89 då med M.Norling,Sundstedt, Stenberg med mera. Laget lockade senare in spelare som Norrman från Västerhaninge,Spångberg från Sundbyberg. Kosamo och Svensson som även spelar nu spelade då också. Sundstedt var the one. Idag är Sundstedt en gedigen spelare i Täby.

Kommer inte att komma med All-star innan jag har sett Hagunda och Uppsala. Jag måste se alla lagen som har minst en kandidat innan jag kan komma med All-star.



Dags att blicka framåt. 3 matcher idag. Ingen i Stockholm. Däremot 2 Stockholms lag.

Pixbo-AIK. AIK vinner precis som Storvreta gjorde hemma. AIK åker till Mölnlycke för att hitta lyckan.

Umeå-Täby. Resor till Umeå denna årstid och med denna mängd snö kan stoppa. Många vita bollar kommer att synas. Men inte lika många har lika hål som innebandybollen.

Falun-Linköping. Krigarlaget Falun mot nykomlingen Linköping. Falun är under slutspelet och Linköping över.

Missa inte Warberg-Storvreta imorgon.

Wintergames drivs inte av en innebandyklubb utan ett vinstdrivande företag....

Låt mig gissa att Warberg IC är storkunder hos Varbergs Sparbank + att just denna bank försöker konkurrera ut dem andra Bankerna som finns i Varberg genom att bygga en stor arena åt Varbergs antagligen största stolthet. Innebandyn växer och Warbergs IC spelar i högsta ligan. Det handlar gissar jag om marknadsandelar och att plocka in kunder.

Detta är en anledningar till varför det Warberg har det lättare att få in kapital till just innebandyn än vad t.ex. Balrog,AIK och Täby har.

Inga kommentarer: