Summa sidvisningar

onsdag 19 januari 2011

Reglerna är till för att följas.

Ja det nickas många gånger i innebandyn trotts att det inte är tillåtet. Allt som oftast missar domaren det. Vilket jag tycker är fel. Det spelar ingen roll vilket lag det är alla skall ut om du frågar mig. Fotpass skall ge frislag till motståndaren. Är det meningen att innebandyn skall bli fotboll-bandy eller? Vinkla klubban... Ja det har jag inte sett så mycket av att det proteststeras mot. Men visst jagar man poäng och vill försöka få ut en poängkung. Ja då gör man som Sandåkern gjorde mot Visbys Hampus Dargren. Man begärde mätning av vinkeln och vinkeln var för stor. Jag är absolut inte rutinerad som ledare. Snarare tvärt om. Jag har inte varit ledare. Är det kanske därför jag tycker att det var rätt av Sandåkern att begära mätning?

11.54 Utvisning U2 Hampus Dargren
(Mätning av klubba) Visby IBK
11.54 Utvisning Hampus Dargren
(Matchstraff 1) Visby IBK

I Helgen kommer Visby IBK till Torvalla och nej jag tänker inte vara lik en polis som kollar klubbor. Det skall inte vara så att du kan ha hur stor vinkel som hellst eftersom då blir med mer hålla i boll och svårare att ta bollen från motståndaren som vinklat klubban extremt. Däremot kan det vara läge att snacka om antalet .Fotbollen har inga klubbor och därmed förekommer 2 fotsdribblingar överstegsfinten med mera.

Jag vill kolla på och spela innebandy och inte innebandy med fotbollsregler!!!!

Förövrigt så spelas det just innebandy idag.

Toppmatch i Umeå mellan Dalen och Storvreta är något som jag hoppas att Kohonen och hans Storvreta vinner. Linköping-Umeå hoppas jag på Linköping. Skulle vara roligt om en nykomling lyckas ta slutspelsplats.... Umeå klarar inte slutspel denna säsong... Falun och Sirius vinner tack var det hemmaplan tror jag.

Inga kommentarer: