Summa sidvisningar

måndag 31 januari 2011

Slarv,Statistik och Vin. Stenberg 1:a

Slarv slarv och åter slarv. Jag hade blivit galen om jag varit Falun tränare. Det hade nog hört ungefär som något galet. Disciplinerat av Faluns coach. För mig hade det nog blir för laddat. Vad sägs om att en stol hade rakt in i väggen bakom mål och coach tavlan hade gått sönder i 1000 bitar. Larsson hade bad play day. Slarvrekord idag.

Citerar några citat från kommentatorer och spelare: Conny Vesterlund som har hand om statistiken säger såhär: Sven och Glenn har dömt flest utvisningar av alla domare. Kurre och Pierre är tvåa. Conny igen: Brottman du är glad nu va? Brottman aa detta kan man ta ett glas vin på.

Förövrigt så tyckte Brottman att hans lag slarvade. Jag håller med om att det var minst misstag som vann. Jag fick inte se det där spelet som båda lagen kan ha i sina bästa stunder.

Enström fick med sig 0 poäng.

Stenberg 21 åringen som tagit innebandyn med storm. Vunnit Europacupen,SM och leder nu poängligan.

Jag avslutar med ett citat som även gäller denna match men är från en annat som har varit coach i Falun. Jag tycker att alla skall rannsaka sig själva ordentligt efter denna matchen. Citat var från IBK TV:s intervju med Mika Packalén från Visbys match mot Handen.

Eric Björk den enda spelare som av mig får godkänt. Finns betyget -1 så skall Johannes Larsson ha det som minst idag.

Matchen måste ha varit perfekt för den person som älskar att sätta ettor.

Qvist och "Nisse" får 3:a. Håller med om att Qvist gjorde en bra match. Men "Nisse" och inte Björk. Har dem 2 blandats? Björk får en 2:a.

Kohonen och Stenberg hade lagfarten idag. Dem ägde idag och får precis dem skall få. 5:a är helt korrekt.

Falun blev slaktade likt en Falukorv som skulle till korvkiosken.

Brottman är nog den gladaste falubon denna vecka.

1990. Det var det året då Stenberg föddes. Men inte bara Stenberg gjorde något speciellt. Även Stockholmaren Sebastian Gafvelin gjorde sina 2 första Allsvenska poäng igår.

Mer om Allsvenskan kommer imorgon. Godnatt alla läsare nu skall man sova.

Inga kommentarer: